1. 10. 2016

15. května 2017 v 22:26 | BG |  Vývojové fáze
Během pauzy jsem spřádal plány na rozšíření etapy a hledal inspiraci v okolním světě. Dnes se dostalo na jejich realizaci.


Od doby, co jsem po poslední etapě odjel z Brna do Prahy, se mi v hlavě rodila myšlenka, jak budu s aglomerací pokračovat. Čas, kdy se dopravní infrastruktura v Klečanech blíží ke svému zhotovení, se naplňuje a abych při stavbě nijak nezahálel, měl bych mít připraven nějaký plán další výstavby. I když jsem dříve zmiňoval, že by nová aglomerace měla mít nějaký koncept a systém, přece jen si chci ponechat volnou ruku v tom, jak a kterou trať kudy povedu. Měl jsem několik návrhů, ale ty jsem nakonec odmítl. Ještě před odjezdem jsem však dal dohromady schéma tramvajových a trolejbusových tratí města, které bude těsně sousedit s Klečany.

Stanovil jsem si další podmínky, které by aglomerace mohla splňovat. Chci aspoň v jednom městě mít separátní tramvajovou a separátní trolejbusovou síť. Společná tramvajová a trolejbusová síť, avšak oddělená od ostatní sítě, se mi nejspíš nepovede, protože by to nedávalo smysl. V aglomeraci jde především o hustou dopravu. Taková síť by mohla vzniknout v případě, že od většího celku bude tak daleko, že se nevyplatí trolejbusovou síť budovat. Ale k tomu vzhledem k budoucímu rozsahu mapy vůbec nedojde. Nebude tedy alespoň problém postavit dvě oddělené tramvajové sítě.

Začal jsem se stavbou, či lépe řečeno prodloužením železniční tratě za stanicí "Klečany předměstí" na sever, kde asi po 2,5 km vyrostla další železniční stanice. Město bylo pojmenováno Ryšava, které jsem vybíral z dlouhého seznamu. A opět platí to, co jsem zažil v předchozím projektu. Čím více si nové názvy opakuju, tím více jsou pro mě reálnější. S novou trakcí jsem začal používat i nové objekty, tedy koleje a zastávky. Budu však mít opět problém s křižovatkami, protože trolejbusová trať u této železniční zastávky, kde má vzniknout přestupní uzel, se bude rozbíhat do tří směrů a chci do ní zakomponovat i smyčku. Tramvajová smyčka pak bude podobného rozsahu a tvaru jako v Mostě ve Velebudicích. Ostatně Mostem a Litvínovem jsem se také během přípravy schématu inspiroval. Aby však budoucí tramvajová síť nebyla tak fádní, přidal jsem jí ještě jednu větev navíc. Tím vyřeším problém s trasováním dvou linek, které na síti budou provozovány. Možná je to můj pocit, ale mám dojem, že se hra při pohledu na tramvajové koleje seká. Pokud problémy budou přetrvávat, budu se muset poohlédnout po jiném kolejivu.


Vzhledem k rozšíření mapy jsem zaznamenal i panelové schéma, na kterých se mapa rozkládá. Aktuální počet panelů je tedy 32.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama