12. 11. 2016

31. května 2017 v 20:52 | BG |  Vývojové fáze
Klečany jsou zatím ještě bez ulic. Také jsem řešil problém umístění trolejových stop nad zastávkovými zálivy.


Je poměrně těžké popisovat práce ve městě s odkazem na různá místa, když ani neznáme jejich pojmenování. Usoudil jsem, že je nejvhodnější čas pracovat na nějaké mapě, kde bych vyznačil a pojmenoval ulice, které jsem v Klečanech dosud postavil. Prozatím se však budu muset spokojit s obyčejným popisem.

Dnešní etapu jsem začal dokončovacími úpravami křižovatky u železničního mostu, čili v místech, kde trolejbus odbočuje z hlavní ulice směrem k cementárně a do Ryzce. Trolejové vedení pod mostem již bylo zhotoveno v rámci elektrifikace křižovatky, takže jsem bez dlouhých prodlev mohl přistoupit k cestě na nádraží. Jen lehce jsem naznačil pravděpodobné lokace stožárů v prostorech před nádražím. Jejich poloha samozřejmě nebude konečná, protože zatím nevím, jak se mi elektrifikace podaří. Mnohem důležitější však bylo navržení trolejových stop, s čímž souvisí dilema, které budu muset co nejdříve rozseknout. Už několikrát jsem stál před otázkou, zda upravit trolejové vedení pro zálivy či nikoliv. Obyčejně se tento odklon od vozovky provádí zejména z důvodu tepelné roztažnosti a také kvůli tomu, aby se sběrače držely co nejblíže ose vozidla. Hra je ovšem něco jiného než realita, tady je projektování podřazeno dostupným armaturám, jinak by celá situace vypadala mnohem jinak. Usoudil jsem tedy, že odklon není nutný, protože využívám nejzazší dostupné odchýlení od osy stopy, což jsou 4 metry. Maximální velikost odchýlení od osy vozidla záleží na délce sběračů, na zkušenostech řidiče a na typu vozidla. Tyto záležitosti zde můžu pominout.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama