15. 10. 2016

17. května 2017 v 22:05 | BG |  Vývojové fáze
Experimentální elektrifikace a rozlišení linek veřejné dopravy v budoucí aglomeraci. První linku je důležité nějak pojmenovat.


Přiznám se, že jsem se celý týden těšil na to, jak budu pokračovat s trolejovým vedení. V předchozí etapě jsem se věnoval základům elektrifikace trolejového vedení trolejbusového. V oblouku, kde vyrostly první dva převěsy, jsem pokračoval dále do smyčky. Zde jsem si vyzkoušel jednak zavěšení tahových výhybek, ale také jsem využil i odtahy. Po zkušenostech z projektování jsem uznal, že nemá smysl využívat odtahy pro úhly menší než 20°. Elektrifikaci smyčky jsem však nedokončil, protože byla natolik náročná, že jsem potřeboval odpočinek. Jde o první počin tohoto druhu, takže zřejmě někdy v budoucnu dojde k převěšování, protože stavba není pro hru ideální, byť je ve skutečnosti akceptovatelná a realizovatelná. I když se stavba na první pohled povedla a trolejové vedení vypadá velmi realisticky, měl bych se zejména v Trainzu více držet neviditelných kolejí, aby sběrače trolejbusu příliš často mimo stopu. Znatelné vychýlení stopy se mi povedlo přímo na rovinné zastávce, což bylo způsobeno špatným výběrem obloukových svorech při výjezdu ze smyčky na ulici. Další problém nastal při výběru stožárů. Červená barva je poměrně výrazná a skvěle zapadne do situace, ale na připravené objímky a kardany nebylo možné uchytit všechna lana. Zejména při vyvěšování výhybky jsem musel značně improvizovat. Menší potíže také nastaly při zavěšování nosné sítě výhybky, ale bylo to mou chybou, protože jsem dlouho nemohl najít vhodná lana.

Testování nového trolejového vedení jsem provedl nejdříve s článkovými trolejbusy, protože jako referenční vozidla se mi budou hodit při vytyčování poloměru oblouků a určování délky zastávek. Na výkresech je situace zřejmá, ale až tady jsem poznal, kolik lan je nutno použít při instalaci tahových výhybek.

Nebyla to však jediná činnost, kterou jsem v aglomeraci vykázal. Jak už jsem psal v minulých etapách, trolejbusová síť v Klečanech je kompletní, byly také pojmenovány zastávky. Už dlouho mám však nutkání vyzkoušet vlastní informační panely BUSE, na kterých jsem pracoval dva měsíce. To kromě vytýčení konečných zastávek vyžaduje i čísla linek. Proto jsem se rozhodl rozdělit čísla linek do kategorií, které budou odpovídat jednotlivým subsystémům dopravy dostupnými v Trainzu.
  • Tramvajové linky: číslování 1 - 100
  • Trolejbusové linky: číslování 101 - 200
  • Autobusové linky: číslování 201 - 400
  • Linky metra: Mx (kde "x" značí číslo)
  • Linky železnice: Zx (kde "x" značí číslo)
  • Lodní linky a přívozy: Vx (kde "x" značí číslo)
  • Linky lanovky: Lx (kde "x" značí číslo)
Do příští etapy bych si tedy měl připravit nějaká čísla linek, která již mohou být v provozu.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama