2. 10. 2016

16. května 2017 v 20:12 | BG |  Vývojové fáze
Nové město, které navazuje na město Klečany, bude mít malou tramvajovou síť a větší trolejbusovou síť, odkud budou vypravovány trolejbusy do Klečan, které vlastní trolejbusovou vozovnu nemají.


Od dokončení trolejbusové tratě na sídlišti v oblasti Klečany-Hluboká mě dělí jen dostavět sídliště. Ale k tomu se vrátím až na konci. Včera jsem začal vytvářet železniční trať do sousedního města s názvem Ryšava. Samosebou již bylo nutné přemýšlet i o názvech místních částí. První železniční stanice v Ryšavě na trati z Klečan se bude jmenovat Ryšava-Zábělice.

Nádraží však nebylo to jediné, co bylo předmětem dnešní etapy. Začal jsem realizovat síť tramvajové dopravy, která by se v Ryšavě měla na dopravní obslužnosti podílet významnou měrou. Před železniční stanicí tedy vyrostla smyčka s předjízdnou kolejí, do níž bude zakomponovaná i trolejbusová smyčka. Trolejbusy se budou od nádraží rozjíždět celkem do tří směrů, ale není vyloučeno, že se tento návrh změní. Tramvajová smyčka však bude pojížděna po směru hodinových ručiček. Je to z toho důvodu, že cestující v každém případě budou muset překonat tramvajovou trať. Provoz na ní nebude tak velký, takže se situace obejde bez nadchodu a podchodu. Navíc bude sloužit i jako přestup mezi trolejbusem a tramvají. Díky tomu tak může být výstupní a nástupní stanoviště téměř v bezprostřední blízkosti. Zároveň jsem s tramvají došel do dolní části budoucího sídliště. Předpokládám, že podobně jako v Mostě bude tramvajová trať vedena jeho středem. Tam však nastal obligátní problém s návrhem křižovatky. Protože okolo tramvajové trati budou i silné směry pro nekolejovou dopravu, chtěl jsem využít variability silničních součástí a zkusil postavit pro jednu stranu tři pruhy, naštěstí jen na dvou ramenech křižovatky. Trvalo mi dlouho, než jsem propojil všechny směry. Sice oceňuju téměř neomezené možnosti tvorby silniční sítě, ale to také znamená se dokonale zorientovat v tom, co která součást umí.

V poslední části etapy jsem dokončil silniční síť v Hluboké. Už od počátku jsem uvažoval o tom, že se trolejbus zde bude otáčet na blokové smyčce. V praxi to znamená, že odstraním stání a trolejbus plynule pojede zpět do centra města a dále na svou druhou konečnou.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama