22. 10. 2016

22. května 2017 v 17:10 | BG |  Vývojové fáze
Práce na elektrifikaci trolejbusových tratí jdou dost svižným tempem. Dokonce tak rychle, že zapomínám i na okolní svět a hlavně svoje zdraví. Jenže jsem nečekal, že mě projektování a zároveň i modelování tratí tak pohltí.


Poté, co jsem se doslova vyškrábal nahoru k zastávce "Klečany, Červený blok", následoval rovný úsek až k další zatáčce. I přesto, že se situace k tomu nabízela, nechtěl jsem použít delta závěsy. Problém je totiž v součástech, které pro delta závěsy používám. Přídavná lana pro vytvoření převěsů typu "Y" nejsou vybavena délkou nad 25 metrů, tudíž mohou být delta závěsy zavěšeny jen na přímý převěs mezi dvojici stožárů. Snahou bylo hlavně ušetřit za stožáry. K tomu bylo samozřejmě přizpůsobeno i veřejné osvětlení. Na rovině v nitru sídlištního bloku jsou sloupy veřejného osvětlení téměř na každém stožáru střídavě na každé straně. Občas si ale říkám, zda bude to osvětlení dostatečné. I pro tuto problematiku existuje řešení, kterým je světelně technický výpočet. Doposud nejsem v takové fázi, abych mohl něco podobného provádět, takže se město bez něj bude muset obejít. Vzhledem k mým zkušenostem tak postupuju podle citu a podle toho, co jsem kde viděl.

Kromě uvedeného jsem se v oblasti vozidel zaměřil na autobusy. Dal jsem dohromady dva 12metrové a jeden 18metrový autobus, které by měly být v aglomeraci použity na méně vytížené linky, protože na těch ostatních budou tramvaje nebo trolejbusy. Abych byl přesnější, autobusy budou jezdit tam, kde se bude očekávat špičkový interval 15 až 20 minut.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama