28. 10. 2016

23. května 2017 v 21:56 | BG |  Vývojové fáze
Opět jsem se celý týden těšil na aglomeraci. A to z jediného důvodu. Mým cílem je o prodlouženém víkendu dosáhnout úrovně druhé trolejbusové smyčky u cementárny. Pokud to půjde, měl bych na konci tohoto menšího maratonu dokončit elektrifikaci tohoto jednostopého obratiště.


Ale abych nepředbíhal před tím, co se teprve stane, musím se k té smyčce nějak dopracovat. Prozatím jsem skončil za zastávkou "Klečany, Horní Ryzec". Čeká mě sjezd dolů k zastávce "Klečany, Na Kolečku", kde je taková drobná paneláková osada. Práce na elektrifikaci je kromě náročnosti také únavná. Ale toto jsem zjistil už u tramvají v Bronislavicích. Rovné tratě a širé úseky byly nejhorší. Tato moje úchylka řešit vždy ty složitější úkoly se však projevuje i v praxi a v zaměstnání, protože práce na jednoduchých úkolech je nudná. Právě z Bronislavic jsem si přinesl způsob zavěšování trolejí ve sklonu. Protože mi nebyl dostupný stožár s více objímkami, uchytil jsem vždy každý převěs mezi dvojici stožárů. V praxi to tak zřejmě nebývá, ale zde nebyla jiná možnost, pokud jsem chtěl mít stavbu věrohodnou. Toto mi z Bronislavic zůstalo. Další možností jsou výložníky, ale ty zkusím použít jinde.

Zanedlouho se dostanu dolů k cementárně. Bude to sice trvat ještě nějakou chvíli a určitě budu u roviny zase trpět, ale musím se připavit na to, že se tam jednou dostanu. Vymodeloval jsem proto celou smyčku ze silničního tělesa, prakticky bude celá s asfaltovou plochou. Doplnil jsem i chodníky. Tady už jsem si musel pomoci skutečnou situací z Opavy. Vlastně celá situace se inspirovala skutečností ze smyčky u Ostroje.

Poslední chvíle dnešní etapy byly věnovány novému městu. K tomuto kroku jsem se připravoval dlouho a myslím, že nazrál čas pokračovat dál. Prozatím mohu prozradit, že půjde o město s tramvajovou a trolejbusovou sítí, které bude mít mezi 40 až 50 tisíci obyvateli. Začal jsem tedy jen umístěním hlavního nádraží a schématickým nákresem vedení tramvajových tratí.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama