29. 10. 2016

24. května 2017 v 22:05 | BG |  Vývojové fáze
Po celou dobu, co se v Klečanech věnuju elektrifikaci, jsem zapomněl i na plánování nových tratí ve zbytku současného rozsahu mapy. Mám připraveno město Ryšava, kde bude kromě trolejbusové i tramvajová doprava.


Do Ryšavy jsem se vracel průběžně během stavby trolejového vedení od zastávky "Klečany, Na Kolečku" k zastávce "Klečany, Cementárna, horní brána". Na tomto dlouhém úseku, který jsem si rozdělil na dva dílčí, se objevuje další typ komunikace, pro něhož bude elektrifikace specifická. Přístupová cesta pro pěší z centra města do Horního Ryzce vede prakticky mimo silniční těleso, což znamená, že pro zavěšení trolejí není nutné používat převěs mezi dvojicí stožárů. Poprvé jsem si vyzkoušel montáž obloukových svorek na výložníky a tento typ zavěšování budu udržovat až do situace, kdy se u silnice znovu objeví chodníky. I když jsem měl z Bronislavic přejatou technologii, jak stavět troleje ve sklonu tratě a dobrou šablonu mi tvořily právě výložníky, které jsou vždy kolmo k trati, bylo v mnoha případech dost pracné se výškou trefit přímo do výložníku, které jsou navíc o metr kratší než ty původní tramvajové. Což ale paradoxně nevadilo, protože stožáry s výložníky jsou vždy umístěny na vnější straně oblouku. Navíc je to i příznivé z hlediska mechaniky, protože tahové síly jsou v tomto případě zhruba o polovinu menší.

V Ryšavě jsem se podle připraveného schématu pokusil načrtnout pravděpodobný směr vedení tramvajových tratí, které budou pro město stěžejní. Budou celkem čtyři, o další dopravní obslužnost se postarají trolejbusy a ostatní nevytížené směry budou obsluhovány autobusy. Napadlo mě však, že nejdříve budu muset začít výstavbou nádraží v Ryšavě, protože k ní se budou všechny tratě napojovat. Navíc zde plánuju vybudovat i tramvajovou a trolejbusovou smyčku. Trolejbusová smyčka však bude mít podobu menšího autobusového nádraží.

Poslední chvíle dnešní etapy jsem věnoval panoramatickým pohledům na kopcovitý terén Klečan. V Bronislavicích nikdy nic takového nevzniklo a je docela škoda, že jsem s lepší formováním terénu začal takhle pozdě. Pohled z jednoho kopce na druhý, kde jsou vidět bloky paneláků zakryté stromy, je prostě úchvatný.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama