31. 10. 2016

29. května 2017 v 20:44 | BG |  Vývojové fáze
Dobrá věc se podařila a cíl, který jsem si na začátku tohoto menšího maratonu vytýčil, byl splněn na 95 %. Nejdříve však k průběhu dnešní etapy.


Před čtyřmi dny jsem si řekl, že se do dnešního dne musím dostat až na smyčku "Klečany, Cementrárna, horní brána" se stejnojmennou zastávkou. To se mi podařilo, když jsem odpoledne začal zavěšovat úsekové děliče bez napájení a propojení. Nelehkým úkolem však bylo zavěšování stopy na smyčku. Jedno obratiště už jsem zhotovil a nevypadá vůbec špatně, i když to byla moje první stavba. Předně bylo nutné usadit sjížděcí výhybku a křížení trolejbusových stop. Potíž byla v tom, že odbočná stopa od výhybky a křížení nebylo ve stejném úhlu. Musel jsem proto vybrat vhodný úhel obloukových svorek. Další problém byl v jejich zavěšení. Řešil jsem hlavně situaci, jestli je zavěsit na převěs typu Y nebo přímo na stožár. Podobný problém byl i u ostatních svorek. Chtěl jsem také docílit toho, že na obratovou stopu použiju jeden středový stožár. Po krátké úvaze jsem si nejprve myslel, že se mi to nejspíše nepovede, proto jsem sáhnul po progresivnějším nástroji. Do pomyslného středu poloměru jsem usadil stožár a natáhl od něj drát jako šablonu. Tak docílím to, aby byl úhel v místě obloukové svorky půlený. I když je to žádoucí, tato podmínka nemůže být splněna zcela. Podle této šablony jsem pak střídavě zavěšoval obloukové svorky na převěs a v tahovém provedení. Protože jsem v cementárně nechtěl škodit stožáry do velké vzdálenosti od plotu, má každý převěs vlastní stožár a je připojen na centrální. Tím se tahové síly vyrovnají. Se stopou jsem se trochu od neviditelné kolejnice odchýlil, což se projeví na jízdách, ale jinak je situace velmi věrná.

Krátkou pauzu jsem si dal s osazováním detailů zastávek, což jsou chodníky a přístřešky. Označník jsem zatím zvládl dát jen na výstupní stanoviště na smyčce. Další potíže se vyskytly při zavěšování rovné stopy nad výstupním stanovištěm. Stožáry na hlavní ulici neodpovídaly plánovanému rozvžení závěsů na smyčce, proto jsem se uchýlil k dost riskantnímu kroku, protože jsem netušil, jak celá situace dopadne. Sloupy na hlavní ulici měly podružnou roli a jejich polohu jsem přizpůsobil převěsům na smyčce. Tak se mi podařilo zavěsit jeden delta závěs mezi obloukovými svorkami na vjezdu do smyčky. To ostatně byla další výzva, jak se trefit do rovné stopy z rozjezdové výhybky. Všechno to byla loterie do neznáma, protože nemám k dispozici součást s proměnlivými hodnotami úhlu. Odhadl jsem, že od desetistupňové výhybky to k rovné stopě na smyčce bude asi 30°. Což znamenalo použití jedné takové svorky nebo dvou 15° svorek. Rozhodl jsem se pro druhou možnost, protože první nevycházela zcela přesně. Při použití dvou svorek se tak drobná výchylka ztratí. Na vnitřní části oblouku pak tyto svorky byly zavěšeny na převěsy typu "Y".

Tím jsem pro dnešek skončil, jelikož jsem byl po čtyřech dnech dost vyčerpaný. Ohledně smyčky a elektrifikace mi zbývá vytvořit kotvení výhybek a nosné sítě pro výhybky a křížení. Zároveň jsem si do příští etapy rozplánoval, jak bude zavěšena trolej nad železničním přejezdem.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama