5. 11. 2016

29. května 2017 v 21:38 | BG |  Vývojové fáze
Dnešní vývojová fáze přináší praktické řešení jednoho z problémů, které se při projektování trolejového vedení objevují.


V minulé etapě jsem informoval o tom, jak bude zavěšena trolej nad železničním přejezdem. Praxe a norma praví, že trolejové veden nad železničními přejezdy je nutné zavěšovat, a tedy i projektovat, tak, aby nedošlo k zachycení troleje železničním vozidlem. Z toho vyplývá, že je nutné odbourat efekt prověšení troleje vlivem tepla nebo námrazy. Jedinou dostupnou možností je zkrátit délky polí. Proto se nad přejezdy trolej zavěšuje pomocí řetězovky nebo pomocí speciálních nosných sítí.

V Trainzu však žádné speciální nosné sítě nejsou, respektive je nikdo zatím nevymodeloval, proto jsem se uchýlil k velmi elegantnímu řešení. Pro dlouhá pole se používají primárně delta závěsy, neboť zachycují trolej na dvou místech, čímž se délka pole může zvětšit o 1 až 2 metry. Výhodu delta závěsů jsem využil právě i na převěsech nad přejezdem u cementárny. Přejezd je sice jen jednokolejný, tedy krátký, ale jelikož je šikmý, délka přejezdu se rozšířila, úsek tak měří 16 až 20 metrů. To je běžná délka pole. Zde jsem však na nosné síti zavěsil celkem čtyři delta závěsy. Ty by právě měly držet trolej v projektované výšce.

Mimo uvedeného jsem se opět snažil zvelebit nádraží a přednádražní prostory. Během testovacích jízd ve strojvůdci jsem poprvé viděl, jak vypadá přednádraží bez vertexů a bez neviditelných kolejí. Jediný problém jsem však měl v přechodech textur. Smyčka a silnice by měly mít barvu asfaltu, ale na přednádraží jsem chtěl použít dlažbu. Úkolem tedy bylo najít tak široký pás s chodníkem nebo jinou texturou, který by zakryl přechody. Občas používám výhod postupného prolínání textur, ale zde bych potřeboval ostrou hranici, aby byl efekt co nejvěrnější. Na ulici před nádražím budou viset celkem čtyři trolejbusové stopy, možná i pět, protože se koleje pro jízdu trolejbusů ve směru k cementárně rozšiřují a i když má trolejbus osové vychýlení 4 metry, zřejmě to stačit nebude a bude nutné použít výhybku pro odbočení do zastávky a do levého pruhu.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama