8. 10. 2016

16. května 2017 v 21:46 | BG |  Vývojové fáze
Etapa sice ještě nezačala, ale už předtím jsem si dal za cíl, že do konce víkendu chci vyzkoušet montáž trolejí trolejbusové sítě. Snad mi tyto smělé plány vyjdou.


Začátek dneška patřil sídlišti za nádražím nad cementárnou, kterou bych chtěl dnes dokončit. Říkal jsem si, že nebudu s fantazií příliš divočit. Ale některým nápadům jsem těžko odolával, byť jsem se zařekl, že se budu držet koncepce města Adamova. Po dokončení sídliště v části Ryzec, které je stejného rozsahu jako v Hluboké, jsem se zaměřil na detaily. Trolejbusová trať od nádraží překonává poměrně velký výškový rozdíl, nejvyšší bod je na kótě 105. Sídliště Ryzec je pak na 81. Situace, které se v Klečanech nacházejí, budou pro trolejbusovou dopravu výborným zdrojem zkušeností, neboť právě zde se bude testovat, jak se mi montáže povedou. Ale tento úkol si chci nechat na zítra.

Nejsem zběhlý v tvorbě výrobních podniků, proto cementárna vypadá tak, jak vypadá. Stavba cementárny, respektive jejího prostorového rozsahu, zatím není dokončena, takže mám ještě příležitost se inspirovat ze skutečných staveb. Teď v době moderního vybavení by s tím neměl být nejmenší problém.

Čas se naplnil a trolejbusová trať v Klečanech dosáhla svého vytýčeného cíle. Nyní již můžu po městě provozovat samostatnou trolejbusovou linku tak, jak to bylo v plánech. Do Klečan bude samozřejmě zajíždět ještě jedna nebo dvě linky z Ryšavy. Také trolejbusová vozovna bude postavena tam. Celkem bylo v Klečanech postaveno 19 zastávek. Rovněž byly vymyšleny i jejich názvy. Jejich tvorba se odráží jednak od metodiky, kterou jsem představil ve své disertační práci a jednak i od velikosti města. Jen jsem tápal, jak pojmenoval zastávku u železniční stanice Klečany předměstí, aby její název nezněl nesmyslně. Nakonec jsem přišel na název "U zastávky". Stejný v podstatě bude nést i přilehlá ulice. Příští týden se zaměřím na linkové orientace BUSE, které jsem darem získal od uživatele "kukubaku". Vzhledem k tomu, že půjde o hromadnou dopravu v aglomeraci, tedy s meziměstskou působností, bude na tablu muset být i název obce, i když půjde o vnitroměstskou linku. Chtěl bych zachovat uniformitu zobrazovaných informací. A jelikož jde o BUSE, nezbývalo mi nic jiného, než zajistit formu zobrazovaných znaků. Vzorem mi byla Praha, jelikož podobný styl se používá také v Olomouci, Zlíně, Pardubicích nebo Českých Budějovicích. Do příštího víkendu bych si měl přinést linkové orientace pro Klečany.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama