Úvod

9. května 2017 v 22:20 | BG |  O projektu

Pro můj soukromý virtuální svět hry Trainz Simulator se začíná psát historie nové městské aglomerace.


Po více než půlroční pauze jsem se rozhodl sestavit území na zcela nových základech. Navazuju tak na svůj původní předchozí projekt Bronislavice, o kterém jsem pravidelně informoval během uplynulých 6 let. Jen připomenu, že práce na výše zmíněném projektu byla z technických důvodů ukončena, protože Trainz nebyl schopen zvládnout nápor mapy s tisícovkami objektů na ploše více než 1000 panelů. Velkou měrou se na definitivním ukočení podílel i samotný technický stav mapy, která po několika přesunech a kolapsech hry stále vykazovala chyby, které počítač nedokázal zpracovat.

Myšlenka na projekt nové aglomerace je však mnohem starší než tento úvodní článek. Prakticky vznikla již během projektu Bronislavice. A tato myšlenka sílila s tím, jak jsem se postupně smiřoval s ukončením Bronislavic, byť jsem neustále doufal v jeho dokončení. Původní projekt samozřejmě počítal s aglomerací, jehož dominantou by byly několikamilionové Bronislavice a v okolí by vznikla další města. Koncepce bude zachována i v tomto novém projektu. Dominantou budou opět Bronislavice, ale chci se vyvarovat předchozích chyb, proto jsem si již předem nastavil limity, kterých se pro úspěšné dokončení budu muset nekompromisně držet. Základní data o novém projektu poskytne následující přehled:
  • Celá aglomerace se bude rozkládat maximálně na 500 panelech.
  • Aglomeraci bude zahrnovat celkem 7 základních obcí, přičemž celkový počet obcí může být vyšší. Je nutné se však držet maximálního stanoveného počtu panelů.
  • Jednotlivé obce budou propojeny jednotným systémem hromadné dopravy.
  • Budou využity všechny dostupné subsystémy dopravy, tedy autobusy, trolejbusy, tramvaje, metro a železnice.
Vzhledem k tomu, že nový projekt bych chtěl realitě přiblížit ještě víc, jsem se snažil o zapojení i nekolejové dopravy. Ve výčtu byly zmíněny autobusy a trolejbusy, které se neobejdou bez patřičné infrastruktury. Výhradním dodavatelem armatur trakčního vedení pro trolejbusovou dopravu je uživatel "kukubaku", kterému bych chtěl velice poděkovat.

Záměr tvorby nového projektu je jasný. Jako teoreticky vzdělaný odborník na technologii, provoz, plánování a organizaci hromadné dopravy bych se chtěl přesvědčit, zda je možné vytvořit kompletně nový dopravní systém se všemi náležitostmi a udržet jej v provozu. Prakticky se tak budu snažit implementovat do projektu vše, co jsem se během 9 let studia na univerzitě naučil. Postup práce budu po etapách pravidelně dokumentovat články popisující jednotlivé vývojové fáze.

Zároveň se kromě dopravní technologie budu snaži vysvětlit a objasnit některé záležitosti, které se týkají navrhování, projektování a stavby trolejového vedení trolejbusových, tramvajových a železničních tratí. Vycházet budu zejména z praktických zkušeností, které doplním o teoretické znalosti v oboru. Je to oblast poměrně obtížná, jelikož spojuje dohromady tři průmyslové obory. Jsou jimi elektrotechnika, stavební výroba a mechanika. Trainz má však omezené možnosti, proto nebude simulace trolejového vedení dokonalá, ale budu se snažit přiblížit realitě, případně vysvětlím odlišnosti od tohoto projektu.

Přemýšlel jsem i o formě prezentace nového projektu. Jelikož nejsem zdatný programátor ani designér webových stránek a ve struktuře kódů se absolutně nevyznám, padla volba opět na blog jako v případě dřívějších Bronislavic. Úprava článků je jednoduchá a navíc si v něm udržím i jistý přehled.

Na závěr tohoto úvodního článku doufám, že se projekt tentokrát podaří dopracovat až do konce a snad bez žádných závažných chyb, které by znemožnily práci či dokončení projektu. To ovšem opět záleží na technice.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama