10. 12. 2016

14. června 2017 v 21:36 | BG |  Vývojové fáze
Hlavní tramvajová trať v Ryšavě dnes získala již konkrétnější podobu. Tedy alespoň její první část.


V jedné z dřívějších etap jsem se zmiňoval o tom, že abych mohl projektovat onu hlavní trať mezi hlavním nádražím a nádražím v Zábělicích, musím začít od hlavního nádraží. Důvod je totiž jednoduchý. Tím, že jsem nejdříve vytýčil pravděpodobnou polohu železniční tratě mezi oběma nádražími, jsem zároveň ohraničil i vzdušnou délku tramvajové tratě. Nyní již bude projektování a trasování tramvajové tratě jednodušší, protože už znám mantileny, které bych nerad překročil.

Je tedy jasné, že jsem začal od hlavního nádraží. Tramvaj blíže ke středu města stoupá, protože zčásti kopíruje kopec, který bude po vzoru města Mostu jeho dominantou. Jestliže je hlavní nádraží ve výšce 40 jednotek, pak je nejvyšší bod tramvajové trati ve výšce 86 jednotek. Vzhledem k tomu, jak se křivky mezi pevnými objekty v různých výškách chovají, provedl jsem v předchozích etapách trasování v nulové výšce. Za druhou zastávkou od nádraží jsem trať začal postupně zvedat, abych se cca po 500 metrech dostal na zmiňovanou výšku. I zde se trať kvůli tomuto kroutí, protože mi nezbylo mnoho prostoru pro změnu výškové úrovně rovné trati a navíc je nutné ctít normy i fyzikální zákony. Zároveň jsem musel každých cca 300 metrů terén opět zploštit kvůli umístění zastávek. A pokud to bude možné, rád bych se vyhnul použití zastávek ve sklonu.

I přes velkou časovou dotaci jsem toho v dnešní etapě zvládl málo. Další části tratě včetně modelování terénu by měly být zhotoveny v dalších etapách.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama