11. 12. 2016

19. června 2017 v 21:22 | BG |  Vývojové fáze
Město Ryšava, kde jsem dnes celý den pracoval, bude samozřejmě disponovat i trolejbusovou a autobusovou dopravou. Kvůli tomu jsem upravoval i komunikace, po kterých budou vozidla MHD jezdit.


Tramvajovou trať jsem začal stavět od hlavního nádraží. Ze stejného místa bude vznikat i trolejbusová síť. U první tramvajové zastávky za nádražím jsem postavil křižovatku, která by měla trolejbusy protínat ze dvou okolních ulic. Celou stavbou se samozřejmě začal formovat i okolní terén. Ulice, která byla od křižovatky postavena směrem na sever, klesá do nižších poloh města a obchází i dominantní kopec. Její zvláštností však je to, že středový pruh bude vyplňovat alej stromů. Situace podobného typu se jistě vyskytuje na více místech s trolejbusovým provozem, ale v tomto konkrétním případě jsem myslel na Jihlavu. Abych mohl dodržet stejnou šířku středového pásu, začal jsem ulici stavět za pomocí čtyřkolejné silnice. Tu jsem pak nahradil dvěma dvouproudovými silnicemi. Zatím však nevím, jak daleko se v této sestavě bude ulice ubírat.

Později jsem si však uvědomil, že klesání této široké ulice nebylo právě prozíravé. U hlavního nádraží bych chtěl totiž vybudovat historické centrum a v tomto stavu na něj nezbylo mnoho prostoru. Znamená to, že prostor, do kterého sestavená ulice míří, se nejspíše zvýší tak, aby výškový rozdíl nebyl tak markantní. Při pozdější kompletaci na toto budu muset myslet a nechat si dostatečný prostor pro zmiňované centrum.

Velikost části města mi trochu pomohla určit železniční trať, kterou jsem propojil nádraží v Zábělicích a hlavní nádraží. Bude samozřejmě dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve směru od hlavního nádraží k Zábělicím klesá, ale v prvním nejbližším přímém úseku je rovná, protože myslím na to, že zde bude most nad ulicí s tramvajovou a trolejbusovou tratí. Podle původních představ trať vede o málo větším obloukem. Musel jsem však ještě předtím navrhnout, jak bude vypadat severní zhlaví hlavního nádraží, abych se od výsledné vzdálenosti mohl odpíchnout klesajícím obloukem.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama