14. 11. 2016

1. června 2017 v 22:32 | BG |  Vývojové fáze
S kratičkou pauzou v Praze se vracím znovu do Klečan, kde probíhá elektrifikace toho nejdůležitějšího prostoru ve městě. Už od předminulé etapy jde o další maraton vývojových etap a během něj se budu snažit elektrifikaci přednádraží dokončit.


Cílem bude dokončit dvoustopou trolejbusovou smyčku, která je na počátku celého přednádraží. Samozřejmě mohu souběžně pracovat i na jiných stopách, neboť je smyčka zakončena výhybkou, od níž lze pokračovat k zastávkovému prostoru před nádražím. Zčásti jsem se do trakce v okolí stanovišť už pustil, ale v tomto případě bych rád dodržel pořadí.

Pokud to půjde, bude smyčka celá asfaltová s jedním středovým stožárem, který by měl zachycovat horizontální síly převěsů ze všech stran. Použil jsem stejnou technologii jako u jednostopé smyčky u cementárny, čili drát, který značí směr a polohu převěsných lan. Zde je na rozdíl od cementárny na vnějším oblouku místa dost, čili je možné použít méně stožárů a použít převěsy typu Y.

Situací před nádražím jsem se inspiroval Pardubicemi. Na přilehlé straně k nádražní budově jsou celkem dvě stanoviště, která budou obsluhována výhradně trolejbusovou dopravou. Vzhledem k tomu, že půjde o různé linky s různým intervalem, je vhodné počítat také s předjížděním. S tím jsem ovšem počítal už při stavbě celého prostoru. Proto je mezi stanovištěmi křížení stop a vozidla se tak navzájem nebudou blokovat. Pravda, v Pardubicích na Masarykově náměstí je situace trochu jednodušší, protože neobsahuje smyčku, ale smysl je zachován.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama