15. 11. 2016

5. června 2017 v 21:12 | BG |  Vývojové fáze
Už čtvrtý den pokračuju v elektrifikaci klečanského přednádraží. Dal jsem si za úkol dokončit elektrifikaci smyčky, kterou jsem včera nezvládl. Navíc se během dne objevily drobné komplikace. Ale o tom až později.


V rámci elektrifikace samozřejmě probíhají i úpravy okolí tak, jak jsem na to byl zvyklý z Bronislavic. Naproti nádraží přes ulici jsem položil základy sadů, které sice nebudou výstavní skříní Klečan, ale nejeden obyvatel zde bude moci najít klid a odpočinek. Park je rozdělen podle chodníků do tří částí a v každé budou lavičky na posezení, nebudou chybět lampy a stromy budou vysázeny se železnou pravidelností. Během práce na sadech jsem také uvažoval, jak bude vypadat náměstí a historické centrum města. Protože jsem měl málo inspirace a v Bronislavicích jsem historická centra taky příliš nezvládal, nedošlo zatím k žádnému posunu.

Na druhou stranu jsem výrazně pokročil v trolejbusové trakci. Dvoustopá trolejbusová smyčka za nádražím byla dokončena, ale objevil se problém především v tom, že není možné využít jediný středový stožár pro nesení všech okolních převěsných lan. Tato lana totiž nebyla zpracována podle šablony, kterou jsem pro nasměrování obloukových svorek používal. Ne všude totiž trolejové dráty vyšly v uvedené poloze, a proto jsem se s nimi začal od osy odklánět. To způsobilo, že převěsná lana nemohla být namířena ke středovému stožáru. Tento stožár jsem tehdy nahradil třemi v těsné blízkosti a převěsy obloukových svorek ve smyčce jsem zavěsil na dvojité převěsy typu Y. Vnější strana samozřejmě byla zachována a také jsem se trefil i do totožného počtu zavěšení na stožár a na převěsy Y.

Také zastávkový pruh se začal měnit, či lépe řečeno dokončovat. Všechny trolejové dráty, které byly použity jako šablony pro výběr obloukových svorek, byly zkráceny a v patřičných úsecích navzájem propojeny. Křížení trolejových stop mezi stanovišti ve stejném směru tak vypadá mnohem profesionálněji.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama