17. 11. 2016

6. června 2017 v 19:22 | BG |  Vývojové fáze
Určitě se budu opakovat, ale nic nepromění ráz krajiny tak jako elektrifikace. Podle tohoto začínám věřit tomu, že dopravní stavby jsou městotvorným prvkem. Její součásti pak jen umocňují celkový dojem. Ale podobný názor jistě nesdílí každý.


Na přednádražní ploše v Klečanech jsem se postupně prokousal středem a konečně došlo na druhou stranu tohoto malého terminálu. Kromě toho jsem se pustil i do lehké kompletace nádraží. Nejdříve se ale proměnil výjezd trolejbusů z přilehlých zastávek u nádraží. Troleje v rovném úseku zpravidla projektuju tak, že celou stopu usadím do osy neviditelných kolejí a natáhnu ji až po konec rovného úseku. Tím se opticky trolejbusová stopa rozšíří o velký kus dopředu. Je ovšem nutné "zafixovat" koncový bod obloukovými svorkami, protože se při pozdější manipulaci může stát, že svislé závěsy do roviny nebudou správně namontovány a mohou ujíždět. Stejně jako na počátku elektrifikace přednádraží jsem i zde vyzkoušel segmentové upínání troleje, což znamená, že jsem nejdříve vymodeloval oblouk pomocí trolejí a následně je doplňoval obloukovými svorkami. Nezdá se to, ale manipulace s trolejí je pak jednodušší, protože je nutné jen najít správný oblouk.

Během elektrifikace jsem si odskočil i na nádraží dokončit nástupiště. Po vzoru skutečných nádraží jsem na koncích nástupišť vytvořil přechody přes celé kolejiště. Kromě toho byly ještě usazeny podchody. Tyto však bylo potřeba umístit přesně mezi podpěrné sloupy přístřešku. Celou situaci jsem si musel vymodelovat zvlášť, protože podobný typ přístřešku jsem nikdy nepoužíval. Původně jsem zamýšlel vytvořit tři tunely, ale nakonec zbyly jen dva. Jeden z nich pak byl protažen pod nádražní budovou, přednádražím a silnicí na druhou stranu pro bezproblémový přístup k zastávce ve směru na cementárnu a ryzecké sídliště.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama