17. 12. 2016

19. června 2017 v 21:49 | BG |  Vývojové fáze
Po celou dobu trvání dnešní etapy jsem se prakticky nehnul z Ryšavy. Posunul jsem se ve stavbě dopravní infrastruktury dost výrazně a snad položil základy středu města.


Cílem bylo především dokončit osu města. V mém podání to tedy znamená, že tramvajová trať mezi hlavním nádražím a nádražím v Zábělicích by měla být kompletní. Zřejmě ne se všemi zastávkami, ale měla by být průjezdná v celé své trase. V tomto plánování jsem se však nechal unést tak moc, že jsem zapomněl na reálný sklon trati, který by tramvaj směla pojíždět. Prakticky jsem se měl na velmi krátkém úseku zvednout o 70 bodů, což je poměrně hodně. Během zkušebních jízd se opravdu ukázalo, že tramvaj není schopna sklon na hlavní třídě vyjet uspokojivou rychlostí. Abych dodržel fyzikální zákony, musí se trať kroutit víc, než jsem původně zamýšlel. Náhodou jsem se však v poslední zarovnané ploše před nejvyšším bodem trati dostal na úroveň, na které jsem na blízkém místě postavil sídliště s průběžnou trolejbusovou tratí. Ale to už je jiná část etapy. Celá trať se o několik desítek metrů prodloužila, ale maximálním sklonům pro tramvaj jsem naštěstí vyhověl. Už jsem se jednou takhle v Bronislavicích spletl a zjištění bohužel přišlo až po elektrifikaci. Mohl jsem s tímto stavem samozřejmě něco dělat, ale bylo by to příliš náročné.

Už jsem se zde jednou zmínil o trolejbusové dopravě. Ta v Ryšavě zažívá svůj vzestup díky tomu, že jsem navrhnul trasy okolo ryšavského kopce, pro který zatím hledám pojmenování. Tento kopec se nachází v centru, okolo něhož probíhá páteřní tramvajová trať. Prakticky jde o "pomník" vrchu Šibeník v Mostě, který tak trochu kopíruju. Trolejbusům tedy bylo navrženo několik vzájemných křižovatek a křížení s tramvajovou tratí, která byla doposud postavena.

Kromě uvedeného bych se však měl zabývat i pojmenováním jednotlivých částí, aby ten popis vývojových fází nebyl tak strohý a více přibližoval místa, kterých se stavba týká. To snad vyřeším během nadcházejících svátků.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama