2. 12. 2016

8. června 2017 v 21:31 | BG |  Vývojové fáze
Nastal čas, abych se vypravil do Ryšavy a začal projektovat základní osu tramvajové sítě, která bude tvořit páteř dopravy v tomto městě.


Jak už jsem v předchozích vývojových fázích psal, síť v Ryšavě bude od ostatní dopravní sítě segregovaná, jediné spojení s okolními obcemi bude trolejbusem do Klečan. Základ tramvajové tratě jsem určil jako spojnici nádraží v Zábělicích a hlavního nádraží. Nečekám, že půjde o nějakou výjimečnou stavbu, protože schémata situací se více méně v obměněných sestavách opakují. Ale snad budu mít trochu invence tuto trať něčím ozvláštnit.

Celá tramvajová trať bude položena ve středovém pásu hlavní ulice, prakticky ve stejném rozložení jako na hlavních pražských ulicicích. Jen na křižovatkách budou patrné přejezdy mezi pruhy a jednotlivými směry, takže bude dosaženo téměř nejvyššího stupně segregace. Jako šablonu pro rozvržení vzdáleností mezi jednotlivými směry a tramvajovou tratí používám křižovatky s tramvajovým přejezdem. Samozřejmě, že si ta složitější křížení musím vymodelovat sám, na to žádná šablona ani nemůže být, protože je každá křižovatka jiná. Zhruba uprostřed celé osy bude první tramvajové rozvětvení, odkud bude tramvaj mířit na zábělické nádraží a na jih města. Trasu druhé větve jsem doposud nevymyslel. V místě odbočení se zároveň bude nacházet nejvyšší bod, tedy alespoň prozatím, celé dosavadní sítě. Možná že další tratě tento rekord překonají. Vzhledem k tomu, že na celé ose jsou četná stoupání a klesání, bude se trať trochu kroutit, abych se vešel do limitu sklonu, který mají tramvaje v normě. V řeči Trainzu jsem si jako maximální hodnotu stoupání stanovil číslo 11. Měření jsem dosud neprováděl, ale po tolika zkušenostech z Bronislavic bych měl mít velikost stoupání či klesání v oku.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama