22. 12. 2016

21. června 2017 v 21:20 | BG |  Vývojové fáze
Prodloužením železniční tratě za hlavním nádražím v Ryšavě naskytlo jednu z výjimečných příležitostí, kdy lze vytvořit situaci pro malé sídliště.


O nadcházejících svátcích se budu aglomeraci věnovat trochu více, jak je zvykem v době, když mám volno a venku je nevlídno. Jelikož vánoční maraton obsahuje asi 8 etap, chtěl bych se během této práce dostat s trolejbusovými trolejemi k železniční stanici "Klečany předměstí" a trochu více rozšířit zástavbu v Ryšavě.

Pro začátek jsem začal s Ryšavou. Naskytla se mi zde vhodná situace, jak provést malé sídliště u řeky. Prvotním krokem bylo prodloužení železniční trati k budoucí železniční zastávce "Ryšava město". Trolejbusy od křižovatky s tramvajovou tratí se budou rozvětvovat ještě jednou a část z nich bude pokračovat do právě vzniknuvšího sídliště. Původně se mělo jednat o jednolitou zástavbu, ale využil jsem toho, že železniční trať je zpravidla umělou bariérou, a proto jsem terén u řeky snížil tak, aby bylo možné železniční trať postavit na srázu, téměř podobně jako trať mezi Ústím nad Labem a Děčínem.

Prodloužení železniční trati k první nácestné zastávce si však vyžádalo zhotovení jižního zhlaví hlavního nádraží, což by nebylo tak obtížné, kdybych trochu lépe uvažoval nad tím, kterými místy jsem navrhnul vedení řeky. Musel jsem ji proto asi o 10 metrů posunout, abych zhlaví a kolejové spojky provedl ještě na rovném úseku. Pak totiž trať měla klesat k mostu a opět stoupat k nádraží. V tuto chvíli jsem si vzpomněl na Jihlavu, kde silnice od nádraží, po níž jezdí trolejbusy do centra města, podjíždí železniční trať. Za mostem by pak trolejbusová trať měla odbočovat do nitra sídliště pod železniční tratí.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama