24. 12. 2016

22. června 2017 v 21:54 | BG |  Vývojové fáze
Práce v Ryšavě se nevyhnuly ani na Štědrý den. Věnoval jsem se především nově vzniklému sídlišti, které zatím pracovně budu nazývat sídlištěm u řeky.


Zároveň s návrhem komunikační sítě vznikala i železniční trať k městskému nádraží a dále k Velhutím. Sídliště u řeky jsem se snažil vytvářet s ohledem na jeho rozměry tak, aby se mezi jednotlivé bloky vešlo co nejvíce paneláků. Prozatím používám jeden stabilní typ domů, takže jeho rozměry jsem měl trochu v oku. Některé komunikace však bylo nutné upravit podle toho, kudy pojede trolejbus či autobus. Dostupné křižovatky totiž mají poloměr oblouku až příliš malý, což představuje riziko zejména pro článková vozidla. Referenčním typem trolejbusu je tak kloubový trolejbus Škoda 15 Tr, který průjezd tak malým obloukem nezvládne. Při sestavování bloků jsem se řídil jednoduchou poučkou, že paneláky musí být od sebe minimálně v takové vzdálenosti, jaká je výška nejvyššího z nich.

Jak už jsem uvedl v minulé etapě, povedlo se mi na tomto malém sídlišti vytvořit celkem 4 zastávky pro trolejbusovou dopravu. Trochu mě však mrzí, že nebude využita čtyřproudová komunikace, která sídliště uzavírá. Linka vedená těmito místy by tak byla rychlejší a bylo by na ni potřeba méně vozidel. Tím bych se však vzdálil od centra zástavby, které je nutné dopravně obsloužit. Docházková vzdálenost na zastávku by se prodloužila a vzhledem k odlišné výškové poloze by tuto docházku někteří nemuseli zvládnout. Proto jsem už od počátku trať projektoval skrze sídliště. Podle předběžného odhadu by zde mohlo bydlet cca 1000 lidí.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama