27. 12. 2016

22. června 2017 v 22:03 | BG |  Vývojové fáze
Po krátké sváteční pauze se opět vracím do aglomerace, kde jsem měl od minulé etapy připraveny základy nového nádraží v Ryšavě.


Jak už jsem v předchozích etapách psal, nádraží "Ryšava město" bude dalším významným přestupním uzlem spojujícím železnici, trolejbusovou dopravu, tramvaje a autobusy v šesti směrech. Abych mohl odhadnout prostorovou náročnost přednádraží, začal jsem nejdříve stavbou tramvajové smyčky, kterou jsem měl promyšlenou měsíce dopředu. Chvíli jsem uvažoval i o trolejbusové smyčce, ale vzhledem k celkové dispozici jsem od této myšlenky upustil. Prostor před nádražím bude dlážděný, čili pražce kolejového svršku tramvajové trati nebudou vidět. Tím spíš zde prostor pro trolejbusovou smyčku nebude. Tato zóna bude mít pomyslnou hranici u železničního viaduktu. V dalším kroku bylo plánování pozemních komunikací pro ostatní dopravu. Ta se celkem bude dělit do pěti směrů, z čehož mi vznikly dvě křižovatky za sebou. Zvláštností, kterou jsem na této mapě použil teprve podruhé, je rozdělení směrů v prostoru viaduktu. Střední zelený dělicí pás je poměrně neobvyklý a většinou je zaplněn tramvajovou tratí. Ale oblouky viaduktu nejsou příliš prostoré, proto jsem se uchýlil k tomuto řešení.

Samostatnou kapitolu však bude tvořit tramvajová trať od nádraží k páteřní trati o několik desítek metrů výše. Tramvaj opustí vyhrazený prostor a pokračovat bude širokým bulvárem k již existující trati.

Se stavbou silniční sítě jsem spojil i návrh budoucího sídliště na východ od nádraží. Od hranic křižovatek jsou v plánu celkem 4 zastávky, které by měly obsloužil obyvatele budoucího sídliště.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama