30. 12. 2016

29. června 2017 v 21:53 | BG |  Vývojové fáze
U městského nádraží dnes začaly přípravy na připojení důležité tramvajové tratě se základní osou. Jak se celá práce povedla a jak probíhala, budu popisovat v následujících řádcích.


Předně jsem musel vědět, jestli sklon trati, který chci použít bude vůbec vyhovovat délce, na které trať bude klesat. Řeknu přímo, že na experimenty jsem líný, a proto jsem se pustil do práce okamžitě. Na tomto úseku plánuju zřídit zastávku, naštěstí ve svých součástech se zastávka ve sklonu nachází, takže jsem použil právě její sklon. Ovšem použití těchto zastávek je dost riskantní zejména z toho důvodu, že přizpůsobení terénu může znamenat její další posun zpravidla směrem dolů. I když použiju stejný sklon zastávky pro trať, její napojení není zrovna jednoduché, protože je nutné ještě přizpůsobit její výšku. S připojením se navíc může změnit i základní kolej, k níž je zastávka připojována. Nebude to proto poprvé a snad naposledy, co se mi něco takového stane.

Původně jsem předpokládal, že mi sklon celé komunikace vyjde těsně před křižovatku, ale naštěstí byl sklon takový, že mi zbyla dostatečná rezerva. Ovšem za velký oříšek považuju terén a především oblast, k níž se zastávka bude vztahovat. Protože i ta budoucí a plánovaná zástavba se bude muset nacházet v kopcovitém terénu, aby přechod na horní úroveň nebyl tak razantní.

V poslední části dnešní etapy jsem se podíval na malé sídliště mezi řekou a železniční tratí od hlavního k městskému nádraží. Lehce jsem jej upravil, doplnil trasy pro trolejbus a přidal několik málo obytných domů. Po stanovení počtu obyvatel na patro, vchod nebo celý objekt panelového dvojdomu bych pak měl být schopen vypočítat počet obyvatel v celém sídlišti a městě. Počet obyvatel však nejdříve budu aplikovat v Klečanech, které jsou z 97 % hotové.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama