11. 2. 2017

18. července 2017 v 18:45 | BG |  Vývojové fáze
Podobnou invenci, kterou jsem zažil minulý víkend, dnes zřejmě nezopakuju. Na programu tedy bude především vyplnění prostoru mezi nádražím v Kalužanech a tramvajovou smyčkou nově dokončené tramvajové trati.


Nádraží v Kalužanech a nová tramvajová trať se nachází na rozdílných výškových úrovních, což mi výrazně ulehčilo situaci v plánování páteřních komunikací celého sídliště. Pomocí měření jsem došel k tomu, že mezi jednotlivými trasami linek MHD je vzdálenost zhruba 650 - 700 metrů. To mi umožňuje zaplnit obytnými budovami prakticky celou plochu. Jenže jak už jsem napsal, terén je převážně kopcovitý, takže každý segment sídliště bude oddělen převýšením. Od minulé etapy mám vytýčenou jednu speciální trasu trolejbusové linky, která bude připomínat brněnskou linku č. 30. Ta je svým charakterem tangenciální a vyhýbá se centru. Totéž se budu snažit udělat i z této linky, ačkoliv nebude tak dlouhá, bude mít řádově 10 až 11 zastávek.

Výrazný počin se mi však povedl ve druhé části etapy, kdy jsem vyplňoval prázdné místo mezi železniční a tramvajovou tratí. Zařekl jsem se, že si zachovám své pevné rozhodnutí zbytečně neprodlužovat úseky některých tras. Malé sídliště, které se mi povedlo vytvořit severně od železniční tratě, se mi však podařilo vytvořit tak elegantně, že jsem několikrát tomuto prodloužení odolával. Pokud bych tuto trať ještě o zastávku, čili o nějakých 350 m prodloužil, byl byl blízko tramvajové smyčky a její dopravní význam bych tak ponížil. Mezi jednotlivými trasami se snažím zachovávat určitý odstup, aby byla dělba práce všech subsystémů vyvážená. Nikdy však nebude rovnoměrná, protože význam každého subsystému je odlišný. Mnou vydedukované poznatky zní, že tramvaje zajišťují kvalitní, rychlou, atraktivní a výkonnou přepravu cestujících na vytížených úsecích obce a v aglomeraci mezi obcemi. Toto pravidlo se však nebude týkat meziměstské dopravy spojované s Ryšavou. Tramvaje disponují vysokou přepravní kapacitou díky možnosti spřahování do souprav a na segregovaných tratích dosahují také vyšší cestovní rychlosti než trolejbusy nebo autobusy. Trolejbusová doprava se zavádí v místech s rovnoměrnou přepravní poptávkou. Mezi Ryšavou a Klečanami se tedy očekává vysoká a rovnoměrná přepravní poptávka, kterou v plné míře trolejbusy uspokojí.

Za krátký čas tak vzniklo sídliště pro několik stovek obyvatel. Tyto obyvatele budu počítat, až stanovím průměrný počet v každém definovaném paneláku. Ten bude počítán samozřejmě průměrěm, protože by bylo složité řešit počet lidí pro každý dům zvlášť.

Na konci etapy jsem pak zvládl dlouho odkládané dokončení křižovatky s tratí k nádraží ve Velhutích. Problémem totiž bylo především to, že nebylo jasné, jak budou vypadat jednotlivá stanoviště MHD. Přesto však musím vyřešit problém s "padajícím" nástupištěm, protože kvůli blízkosti tramvajové trati nemohu vyrovnat povrch do požadovaného tvaru a výšky.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama