25. 2. 2017

19. července 2017 v 22:30 | BG |  Vývojové fáze
Během následujících dvou vývojových fází bych se chtěl podívat na prostor severně od železniční trati v Ryšavě mezi stanicemi Ryšava-Zábělice a Ryšava hlavní nádraží. Od minulé etapy jsem si tam nechal nějakou rozdělanou práci.


Práce dnes spočívala ve vzniku nového sídlištního útvaru v zatím nepojmenované městské části. Vzhledem k tomu, že mám své zásady vedení tras linek MHD, se trochu bojím, že sídliště, které mělo být menším celkem, trochu "nakyne". Chtěl bych si na tomto místě však vyzkoušet jeden prvek, který se hojně vyskytuje v Brně. Jde o souběh tramvajové trati s trolejbusem, přičemž tramvaj bude umístěna mimo osu pozemní komunikace na svém vlastním tělese. Přechod z osy silnice na samostatné těleso se mi povedl náhodou. V místě splynutí tramvajové trati s trolejbusem jsem nechal silnici klesat až na úroveň důležité čtyřproudové komunikace a tramvajovou trať jsem nechal na stejné výškové úrovni. Tím pádem bylo možné tramvaj protáhnout až do místa s volným prostorem a takto by to mělo zůstat až do konce trati.

V novém sídlišti, které se nachází na malé vyvýšenině, se tramvaj dostane stoupáním až do výšky 44 m. Mezizastávková vzdálenost je poměrně velká, takže nebude dělat problém pozvolné stoupání. Dopravní obslužnost nové lokality bude tedy zajištěna tramvajemi a trolejbusy. Jejich trasy jsou však navrženy tak, aby se navzájem překrývaly. Znamená to, že úsek mezi dvěma zastávkami na ose sídliště bude souběžný, ale cesta na konečnou zastávku každé trakce je vyprojektovaná zvlášť. Při stavbě sídliště jsem už myslel na možné návrhy linkového vedení. Tramvaj bude zajišťovat dopravu cestujících ze sídliště do centra a na hlavní nádraží, čili je nesmysl, aby stejný směr udržoval i trolejbus. Jenže trolejbusová doprava v Ryšavě a v Klečanech bude poměrně obsláhlá a zřejmě se na konci stavby všech tratí neubráním matematickým výpočtům, které by mi měly přinést výsledek v podobě počtu linek a jejich tras.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama