28. 1. 2017

12. července 2017 v 21:05 | BG |  Vývojové fáze
Musím říct, že ta delší pauza ve stavbě aglomerace mi jen prospěla. V městské části Velhutě jsem se opět zasloužil o další rozšíření zástavby a trolejbusové trakce.


Samozřejmě tomu musel předcházet nějaký nápad. V oblasti sídliště nad železniční stanicí "Ryšava-Velhutě" jsem si už dlouho pohrával s myšlenkou, že trolejbusovou trať od městského nádraží prodloužím k uvedené zastávce. Původní plán byl takový, že trolejbusová trať odbočí z hlavní ulice do nitra sídliště a na své trase bude od křižovatky odbavovat cestující na dvou nácestných zastávkách, přičemž třetí zastávkou bude smyčka. Nově jsem se však rozhodl trolejbus vést po hlavní ulici až po mimoúrovňovou křižovatku. Je totiž nesmysl, kdyby cestující, kteří budou vystupovat na nádraží ve Velhutích neměli krátké spojení se svými domovy. Z této úpravy pak mohu těžit tak, že stavba silničních spojení nebude tak komplikovaná, protože se nebudu muset přizpůsobovat dlouhým vozidlům. Zároveň jsem počet zastávek snížil na dvě, takže spojení trolejbusem bude rychlejší.

Samostatnou částí se stala mimoúrovňová křižovatka. Doposud jsem měl jen praxi s napojením místních komunikací na městský okruh, takže to byla v mém případě premiéra. Při návrhu této křižovatky tvaru "T" mi však neseděly pruhy, které se měly napojit na čtyřproudovou komunikaci. Nelze se tedy napojit klasickým čtyřlístkem jako u křižovatky tvaru "+". Výsledek je patrný z přiložených fotografií. Myslím, že jsem tím téměř dosáhl stavu, který jsem chtěl za každou cenu prosadit ještě zde v Ryšavě a nenechat jej na později. Kromě toho se bude další čtyřproudová komunikace od Zábělic napojovat na městský okruh prakticky stejným způsobem.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama