29. 1. 2017

13. července 2017 v 21:49 | BG |  Vývojové fáze
Po včerejším úspěchu s mimoúrovňovou křižovatkou v Ryšavě-Velhutích jsem i dnes pokračoval s výstavbou trolejbusové tratě až na ono nádraží.


V předchozí etapě jsem se zmínil také o napojení čtyřproudové komunikace od Zábělic k městskému okruhu mimoúrovňovou křižovatkou tvaru "T". Její stavba proběhla právě dnes, ovšem musel jsem se nejdříve vypořádat s přednádražním prostorem, kterým tato komunikace prochází.

Zasáhl jsem i do železniční sítě, i když jen v malé míře, ovšem o to důležitější. Za nádražím ve Velhutích byla připravena železniční trať pro pokračování přes most do městské části Kalužany, případně ještě skrz jinou část. Zatím nevím, jak bude město rozděleno. Protože jsem musel silnicí od městského nádraží nějakým způsobem překlenout železniční trať, zvolil jsem nakonec tunel, protože bych musel s mostem pracně dodělávat okolí. Navíc by ona silnice musela být rovná kvůli samotnému mostu. Druhý tunel je kratší a napojuje se na krátkou trať a pak na most. Výběr vhodného mostu je v některých případech docela oříšek, protože ne všechny mají ty parametry, které bych vzhledem k použití a situaci ocenil. Nakonec jsem vybral železobetonový most, který má ocelový oblouk jako vzpěru a mezi konci nemá žádnou prostřední podpěru. Pro případnou lodní dopravu je to jedině dobře.

V poslední část jsem tvořil samotné trasy pro trolejbusovou dopravu. Chtěl jsem si vyzkoušet jízdu po mimoúrovňové křižovatce, kterou se trolejbus dostane k městskému nádraží, případně do Kalužan. Po celou dobu, kdy jsem křižovatku řešil, jsem se rozhodoval, zda bude trolejbus jezdit i bez zajížďky k nádraží. Linky, které budou tuto oblast obsluhovat, jsou totiž navrženy dvě, a sice tak, že první pojede od městského nádraží a bude zde končit. K tomu účelu jsem zde vybudoval smyčku s předjízdnou stopou. Druhá linka by měla jet ze směru od Zábělic, jet okolo smyčky a pokračovat přes křižovatku do smyčky na dalším sídlišti. Obě linky se tak budou u nádraží míjet a doplňovat. Vzhledem k poloze trolejbusové vozovny jsem se rozhodl, že trolejbus při manipulační jízdě nebude zajíždět k nádraží, ale pojede přímo, tedy přes most. Pokud bych propojení, které při jízdě s cestujícími fungovat nebude, nevytvořil, existuje možnost ještě ukončit spoj na nádraží a dále pokračovat jako služební jízda.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama