31. 12. 2016

6. července 2017 v 10:49 | BG |  Vývojové fáze
Nedal jsem si pokoj ani na Silvestra. Nazrál totiž čas, abych se podíval na zábělické nádraží a vyřešil situaci s trolejbusovou dopravou.


Kromě železnice spojuje Klečany s Ryšavou i trolejbusová doprava. V budoucnu však plánuju vést linky tak, že u zábělického nádraží, které je prvním významným přestupním bodem v Ryšavě od Klečan, trolejbusy končit nebudou. Budou zde ale končit městské trolejbusové linky, takže jsem se rozhodl postavit kapacitní obratiště s průjezdnou stopou, po níž budou jezdit trolejbusy, které se zde nebudou obracet. Mezi tramvajovou tratí a smyčkou jsem si záměrně nechal dost místa na to, abych zde měl parkovací stání pro trolejbusy, takže teď toto místo přišlo vhod. Samotné stavbě smyčky však předcházelo dokončení křižovatky, jejíž budování jsem dlouho odkládal. Měl bych se pustit i do samotného nádraží, ale na to zatím nemám čas, chuť ani náladu. Navíc teď konkrétně nevím, jak bude vypadat výztuha trati, protože obě nástupiště leží nad úrovní terénu.

Trolejbusové zastávky jsou provedeny podobně jako u klečanského nádraží. Ve směru do centra, u tramvajové výstupní zastávky, za sebou leží dvě stanoviště se stejným provázáním jako v předchozím případě. Jde o to, aby se trolejbusy, které zde svou jízdu začínají, nepletly do cesty trolejbusům přijíždějícím z Klečan. Stanoviště u nádražní budovy je pak společné.

Myslím, že jsem situaci vyřešil uspokojivě, i když mohla dopadnout mnohem lépe. Nechci totiž nechat cestující, aby překonávali dlouhé docházkové vzdálenosti, takže jsem přišel na tento kompromis. Původně jsem měl v plánu trolejbusy nechat parkovat uprostřed tramvajové smyčky, kde také spousta místa, ale přibyla by mi práce s trolejovým vedením. I když jsem na provedení křížení tramvaje s trolejbusem zvědavý, mělo by jich být co nejméně.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama