4. 2. 2017

17. července 2017 v 20:30 | BG |  Vývojové fáze
Pracovní týden uběhl jako voda, ale já se už od nedělního večera zase těšil na další pracovní víkend v aglomeraci. Na programu byla v Ryšavě stavba dalšího úseku tramvajové trati do Kalužan a sídliště ve Velhutích.


Jelikož se několik posledních etap týká právě Ryšavy, bylo by vhodné uvést seznam městských částí, které v něm budou figurovat. Názvy všech devíti městských částí budou vypadat takto:
  • Ryšava
  • Ryšava-Bohdalín
  • Ryšava-Drahoměřice
  • Ryšava-Holenice
  • Ryšava-Kalužany
  • Ryšava-Locheň
  • Ryšava-Stropnice
  • Ryšava-Velhutě
  • Ryšava-Zábělice
Jádrem města je samozřejmě samotná obec Ryšava, k níž se postupem doby připojilo dalších osm dříve samostatných obcí. Dopravní infrastruktura prozatím není dokončena, ale už bylo vytýčeno celkem 5 železničních stanic. Hlavní nádraží je umístěno v Ryšavě, městské nádraží je v městské části Locheň. Další tři nádraží nesou názvy svých městských částí, a sice Ryšava-Kalužany, Ryšava-Velhutě a Ryšava-Zábělice.

Dnešní vývojovou fázi lze pomyslně rozdělit do dvou částí. V té první jsem se vydal do Velhutí, kde jsem v předchozí etapě zpracoval mimoúrovňovou křižovatku u nádraží ve Velhutích, jehož součástí je také trolejbusová smyčka. Na trolejbusovou trať u nádraží jsem navázal výstavbou hlavní ulice, jejíž počátek je právě u nádraží a ústit bude v křižovatce s ulicí od městského nádraží. Musím přiznat, že mi práce šla celkem od ruky, protože jsem šel s projektováním a trasováním ulice v podstatě na jisto. Tuto hlavní ulici bude lemovat z obou stran sídliště a celkový efekt by měl být podobný jako na ulici Petra Křivky v Brně, jelikož jde o podobně kopcovitý terén. Významnou stavbou se však stala poliklinika s dodatečným pavilonem, protože jsem až doposud o podobné infrastruktuře bohužel neuvažoval. Přitom by snad mělo být jasné, jaké podniky a instituce se v zakládaném městě budou nacházet. Z přiložených fotografií je vidět, jak je ulice okolo polikliniky vedena. Zde mi však došly nápady a musel jsem skončit.

Ve druhé části jsem se pohyboval okolo Kalužan. Za řekou je sice více městských částí, ale doposud mám díky nádraží pojmenovánu zatím tuto. V některé z příštích etap bych chtěl vytýčit hranice a velikost jednotlivých městských částí. Tramvajovou trať, kterou jsem za řekou prodloužil do míst budoucí vozovny, jsem dnes prodloužil o dalších cca 500 metrů dále na jih. Zde jsem předpokládal, že tramvaj bude podjíždět poměrně frekventovanou silnici do východní části oblasti za řekou, ale nakonec jsem uznal, že mimoúrovňová křižovatka by v tomto místě nebyla právě vhodná. Do těchto míst jsem zavedl i trolejbusovou dopravu, jenže v její expanzi mě brzdí zatím neodhadnutelná velikost vozovny. Nakonec jsem si uvědomil, že problém není až tak neřešitelný. Ve městě se budou nacházet celkem dvě tramvajové linky. Ani nepředpokládám, že linky budou obě stejné, se stejným počtem zastávek a stejnou jízdní dobou a dobou obratu. Ale mohu vycházet z té nejdelší, která bude mít jízdní dobu maximálně půl hodiny, z čehož mohu vyvodit dobu oběhu asi 80 - 90 minut. Zároveň bych měl mít taky představu o rozsahu dopravy. Nejkratší interval tramvajové linky by měl být 6 minut, ale zřejmě to bude více. Z toho vyplývá 15 souprav na jedné lince. Nevím však, jak bude vypadat druhá linka, ale předpokládejme, že bude stejná. Provoz by tedy mělo zajišťovat maximálně 30 vozidel. Technika selhává, ale nikdy by se nemělo stát, že bude 30 % souprav nepojízdných, takže mohu mít 30% rezervu vozidel a dostanu se na hodnotu 39 vozidel. V Trainzu mám k dispozici vozovnu, která má 6 kolejí a na každé koleji mohou stát maximálně 3 tramvaje KT8D5. To znamená, že výsledný počet tramvají musí být násobkem čísla 18. Jelikož mám mít k dispozici 39 vozidel, budu muset do vozovny postavit celkem 3 budovy, dohromady tedy pro 54 vozidel.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama