5. 2. 2017

17. července 2017 v 21:42 | BG |  Vývojové fáze
Dnes jsem si chtěl ověřit, zda blesk uhodí znovu a se stejnou razancí. Věnoval jsem se totiž dokončení tramvajové trati do Kalužan a samotnému nádraží v Kalužanech.


Město Ryšava mi ve své podstatě začíná imponovat čím dál více. Od minulých dob jsem se poučil a na rozdíl od Bronislavic mám už střízlivější nápady a Ryšava je důkazem, že není nutné být megaloman a dokážu i menší a působivější celky. Jen letmo jsem se díval na velikost mapy a nyní mám cca 70 panelů a velikost necelých 5 MB. Obvod Ryšavy je téměř dokončen a nechtěl bych, aby se dál rozšiřovala. Prostor si budu šetřit pro další města. Zároveň jsem také přemýšlel o názvu dopravního podniku nebo svazu. Myšlenkové pochody se ubíraly tím směrem, že mít dopravní svaz znamená vytvořit více dopravců, kteří budou provozovat městskou dopravu v každé obci. To znamená vytvořit prezentační materiály a kompletní historii každého z nich, včetně působnosti budoucího dopravního svazu. Každý dopravce by pak měl odlišné technické zázemí a podmínky a také jinou kvalitu přepravy. Rozhodl jsem se, že výhodnější bude, když městskou dopravu v celé aglomeraci bude provozovat jediný subjekt. O jeho názvu si zatím nejsem jistý, ale nejspíše bude odrážet název nějakého významného přírodního útvaru, ať už to bude moře nebo pohoří.

Tramvajovou trať do Kalužan jsem dokončil zhruba v polovině dnešní etapy. Od podjezdu ve výšce 20 m tramvajová trať dále stoupá až na hladinu 65 m, což je poměrně slušné převýšení, ale i na toto jsem myslel a stoupání nepřesahuje 9 jednotek. Na předposlední zastávce bude tramvaj křižovat trolejbusovou trať, na níž by měla jezdit tangenciální linka do severní části města za řekou. I když půjde o trolejbus, nepůjde o nijak frekventovanou a dlouhou linku. Tramvajovou trať jsem zakončil smyčkou s předjízdnou kolejí v relativní výšce 49 m. Situaci jsem chtěl vytvořit podobnou jako v Plzni-Košutce, kam jezdí linka 4.

Poloha nádraží v Kalužanech již byla stanovena dříve. V poslední části této etapy jsem si tedy dal za úkol sestavit kolejiště této stanice a vytýčit příjezdovou cestu. Ze schématu, které si pomocí kolejnic "kreslím" přímo do prostředí mapy, je zřejmé, že zde bude končit trolejbusová linka. Zde u nádraží však bude mít společnou zastávku s další linkou, která bude končit na sídlišti o kus dál. Jelikož jsem chtěl znovu použít moji oblíbenou mimoúrovňovou křižovatku, protáhl jsem čtyřproudovou ulici v určité distanční vzdálenosti podél dvoukolejné trati, kterou bude trolejbus projíždět. Zastávka na této ulici by měla být v co nejmenší blízkosti, protože trolejbus nebude zajíždět až k nádraží jako linka, která zde bude končit. Objevil se také nápad, že zastávka bude na spojovací komunikaci celé křižovatky, jenže zde byl problém s prostorem. Stejný efekt by měla křižovatka, pokud bych ji posunul směrem na východ k lihovaru, který nádraží přiléhá. Tím odpadne problém s nedostatečným prostorem a zastávky tak mohou být blíže budově nádraží. Při sestavování kolejiště jsem měl situaci ztíženou tím, že koleje nebyly v pravém úhlu k mřížce, takže jsem všechny šablony musel speciálně otáčet. Zdánlivým oříškem se zdály být spojovací koleje, které také musí být v určitém úhlu. Jeho dokončení si ale nechám až do další etapy.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama