5. 3. 2017

20. července 2017 v 20:00 | BG |  Vývojové fáze
Před dvěma dny uplynulo přesně 6 měsíců od doby, kdy jsem napsal první etapu nové mapy, která má představovat ideální stav dopravní obslužnosti v aglomeraci. V projektu mi jde o švýcarský model aplikovaný do českého prostředí.


Zároveň je to taky již více než rok, co jsem opustil staré Bronislavice. I když se tu a tam do mapy podívám, abych okopíroval některé situace, které považuji za úspěšné, nepokouším se mapu znovu rozjíždět. Ovšem čím déle pracuju na aglomeraci, tím více zjišťuju, jak byly Bronislavice nedokonalé. Postupem doby jsem se samozřejmě zlepšoval, ale nyní má již město více než 10 let své existence a začátky byly zkrátka bláhové a idealistické a nebyly zrovna realistické. Přesto některé motivy budu používat i nadále.

Za celý půlrok existence nové mapy jsem si potvrdil, že mi fantazie vůbec neubylo. Naopak, je ve skvělé kondici, což potvrzuje moje radost z vykonaného díla. Mezitím jsem téměř dokončil jedno menší město a pracuju na větším, které by to menší mělo zásobovat trolejbusovou dopravou. Větší město je rozlohou zhruba čtyřnásobné s tramvajovou sítí a se spoustou trolejbusových tratí. Bude jich tolik, že elektrifikace potrvá déle, než bych sám čekal.

Stavba sídliště na sever od železniční trati mezi Zábělicemi a hlavním nádražím mě minule dost vyšťavila, je to dřina a hlavně otrocká práce, protože vyžaduje příliš trpělivosti. Proto jsem se přesunul do okolí budoucí tramvajové vozovny, kde jsem měl načaty komunikace vedoucí k trati mezi Velhutěmi a Kalužanami. Překvapilo mě, jak šly práce lehce od ruky. Ale dilema nastalo s vedením trolejbusové tratě druhé větve, která se odděluje od nábřeží. Jelikož trolejbus jede po komunikaci nižší třídy a měl se dále napojovat na komunikaci třídy vyšší, chtěl jsem znovu použít mimoúrovňové křížení. Ale vzhledem k prostorovému uspořádání jsem neměl dostatek místa pro všechna spojení. Přitom mimoúrovňové křížení by se zde náramně vyjímalo, jelikož sídliště nad vozovnou je posazeno výše než čtyřproudová ulice, na niž má trolejbus najet. Radost mám ale nad tratí podél nábřeží, podařilo se mi ulici trasovat tak, jak jsem chtěl, tedy s mírným stoupáním až na úroveň železniční trati, kde se bude lehce napojovat na komunikaci ke kalužanskému nádraží.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama