2. 4. 2017

13. září 2017 v 20:09 | BG |  Vývojové fáze
Dnešní etapa bude velice krátká, neboť jsem se dostal ke hře až dnes po poledni. Ač jsem to nepředpokládal, zachvátila mě potřeba zhotovit druhý konec tangenciální trolejbusové linky, která začíná na kalužanském nádraží.


V této případě jsem se inspiroval skutečnou situací, a sice trolejbusovou tratí v Bystrci v Brně. Ale už dříve jsem zmínil, že by mělo jít jen o její malou kopii, která bude mít cca 14 zastávek. Nové sídliště se nachází v lokalitě naproti hlavnímu nádraží přes řeku. Zde poprvé jsou použil komunikaci zcela vyhrazenou pro trolejbusy. Bude však krátká a bude na ni umístěna jen zastávka a malé jednostopé obratiště.

Není to však jediná záležitost, kterou jsem se dnes zabýval. U čtyřproudové komunikace u kalužanského nádraží se ukázalo, že návrhová výška podjezdu není dostatečná. Nedošlo k tomu náhodou, neboť dříve nebo později bych k výměnám silničního tělesa jistě došel. Dosavadní komunikaci jsem chtěl v místě podjezdu nahradit mostem, ale i když používám mosty tohoto typu často, nedošlo mi v tuto chvíli, jak moc je most silný. Nejenže most pohltil trolejové vedení, ale umístění mostových ochran bylo prakticky nemožné. Hledal jsem proto jinou alternativu a i když jsem ji našel, není výsledek optimální. Přesto by se zde dalo hovořit o úspěchu a především štěstí. Jinak bych musel situaci řešit mnohem pracněji. Ve své databázi jsem našel betonový most a při jeho umisťování šlo doslova o milimetry. Pod most se musely vejít jednak troleje v konstantní výšce, ale také mostové ochrany, které mohou mít tloušťku jen několik centrimetrů. Při prvotním zaměřování odhadem jsem s tímto počítal, ale překvapila mě tloušťka samotného mostu. Zde byl rozdíl asfaltu čtyřproudové komunikace a komunikace pod ní 6,5 metru. V příštích projektech na toto budu muset myslet nebo ji vyzkoušet přímo s mostem a navrhnout minimální rozdíl 7,5 m.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama