25. 3. 2017

11. září 2017 v 21:34 | BG |  Vývojové fáze
Po delší pauze, během níž jsem po cestách Českem sbíral inspiraci, se znovu vracím do Ryšavy. Návrat do pracovního procesu v mapě mi trval trochu déle, protože jsem si nejdříve potřeboval zmapovat situaci a utřídit myšlenky, ale dnešní etapa se dá považovat za velmi úspěšnou.


Celou dobu jsem se pohyboval v Kalužanech, kde jsem pracoval na různých detailech. Rozšířil jsem sídliště, které je svíráno kalužanskou poliklinikou, tramvajovou smyčkou a nádražím, čímž tuto oblast můžu prakticky uzavřít. Přitom k zaplnění prostoru postačila náhoda. Není v mých silách si pamatovat, do jakých úrovní tvaruju terén, takže je možné, že mohou splynout navzájem dva odlehlé prostory. To se právě stalo u trolejbusové trati mezi poliklinikou a nádražím. Vznikla tak z poloviny zaplněná oblast okolo smyčky, kterou jsem mohl navázat na prostor k trolejbusové trati.

Tím, že je část sídliště umístěná na svahovitém terénu, mohu docílit toho, že mezi jednotlivými budovami vzniknou velké mezery, takže sídliště nebude působit tak stísněným dojmem. Povedenou lokalitu se mi podařilo vytvořit u kalužanské polikliniky. Dle mého zvyku na co nejmenší prostor vtěsnat co nejvíce objektů tedy tato oblast působí trochu zvláštně, protože se snažím mít svahy mezi jednotlivými úrovněmi plynulé a ne příliš příkré. Zároveň jsem uvažoval i nad tím, že část prázdných míst vyplním stromy nebo jiným zeleným porostem. Během hledání různých objektů v Trainzu jsem si všiml, že stromy jsou ve hře provedeny také formou křivky. Rozhodl jsem se proto z tohoto objektu sestavit malý lesík, jako výplň mezi železniční tratí v Kalužanech a trolejbusovou tratí. Jak celková situace, prozatím bez textur, vypadá, je možné posoudit z přiložených obrázků. Později jsem našel odvahu a doplnil i textury. Musím přiznat, že na to, jak jsou stromy zhotoveny, je ten efekt perfektní. Z bližší perspektivy jsou vidět velké pixely, protože textura stromů není dokonalá, ale měl jsem pro toto zjednodušení svůj důvod. Říká se, že Trainz je omezen počtem objektů na jeden panel. Stromy, které jsem použil v Klečanech, jsou reálnější, ale předpokládám, že také mnohem náročnější. No a les nebude to jediné, co se na panelu bude vyskytovat. Okraje lesa však budu lemovat právě těmi reálnějšími stromy, takže dojde k určitému vyvážení.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama