8. 4. 2017

18. září 2017 v 19:46 | BG |  Vývojové fáze
Tentokrát mi rozjezd trval o něco déle, než bych čekal. Myšlenky na Trainz jsem měl během týdne pořád, ono se to člověku přemýšlí dobře, když není přímo ve hře. Ale nakonec se mi přece jen jistý pokrok podařil.


Začal jsem na začátek něčím jednodušším. Dlouhou dobu jsem přemýšlel, zda mám čtyřproudovou komunikaci v Ryšavě vedoucí podél železniční tratě mezi Velhutěmi a Kalužanami zpřístupnit z obou směrů ulice u kalužanského nádraží. Nakonec jsem se rozhodl chybějící směry připojit. Důvod byl prostý. Budoucí autobusová linka, která bude pokrývat zbývající směry neobsluhované tramvajemi a trolejbusy, bude začínat právě u nádraží. Ze smyčky u nádraží v Kalužanech tedy zamíří k cihelně a pojede dále na sever k tramvajové trati.

Dalším počinem byla velká křižovatka zhruba 1 km od kalužanského nádraží na sever. Právě v místech, kde plánuji vybudovat trolejbusovou vozovnu. Původní kříž ze dvou čtyřproudých komunikací jsem odstranil a začal jej nahrazovat tříproudovými v obou směrech. Komplikace však nastaly s prostorem. Vím moc dobře, že v navrhování křižovatek mám velké mezery, ale vaz mi zlomilo to, že jsem přímo do křižovatky chtěl umístit těžiště budoucích zastávek. Chvíli jsem uvažoval o tom, že zde bude trolejový superkříž. Nebýt té zastávky, určitě bych se tohoto projektu nebál. Vzhledem k tomu, že zastávka v tomto místě je nevyhnutelná a není možné ji umístit jinam, musel jsem rozdělit stanoviště podle směrů. Původně mělo být stanoviště na každém vjezdu do křižovatky, jak jsem zvyklý. Jenže zde jsem po stránce plánování selhal. Situaci jsem se tak snažil zachránit tím, že obě stanoviště budou na severu a na východě křižovatky a budou jej doplňovat směry ze západu na sever a z jihu na východ. Konec potíží to však nebyl, zbývalo totiž napojit všechna stanoviště do jízdních pruhů pro trolejbus. Prozatím jsem demonstrativně zhotovil jen severní vjezd do křižovatky, tedy od vozovny. Dopravní projektanti určitě jásat radostí nebudou, ale sám na sebe jsem si ušil past takovou, že si pořádně nejsem jistý, jak na této křižovatce budou vypadat troleje. Trolejbus se totiž bude muset ze zastávky na jednom z vjezdů přes dva pruhy do třetího a zařadit se do něj. Z tohoto stavu již není možné couvnout zpátky, protože by celá situace umělým natahováním komunikací vypadala přinejmenším nelogicky. Jedinou možností je, že na křižovatce některé směry sloučím. Ale přestavba díky okolí by byla velice pracná.

Do křižovatky bych se však nepustil, kdybych neměl promyšlenou další situaci. Bez ohledu na propojení směrů jsem začal stavět silnici k dalšímu sídlišti na konci města. Toto sídliště bude obsluhovat trolejbusová linka, jejíž začátek je prozatím neurčen. Protože tomu situace nahrává, vyzkoušel bych obrat trolejbusů tentokráte ve směru hodinových ručiček.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama