14. 5. 2017

20. listopadu 2017 v 21:31 | BG |  Vývojové fáze
Čas včerejší etapy jsem téměř veškerý věnoval práci na koncepci nového města, ale dnes jsem se již opět pustil do práce a vytvořil další sídliště na východní straně Velhutí.


Vzpomněl jsem si na své chyby při tvorbě sídlištních celků a na úskalí při tvorbě digitální mapy, proto jsem nové bloky pojal trochu velkoryseji. Nyní to nebyly silnice v takové hustotě, ale větší důraz jsem kladl na počet domů. Z paneláků v jednotlivých blocích jsem vytvořil roztodivné tvary a vyplatilo se, protože se jich na menší plochu vejde mnohem více. Samozřejmě mi nejde o to nacpat co nejvíce paneláků na co nejmenší plochu, ale tento projekt vypadá více "městsky". A zároveň jsou dodrženy důležité parametry, jako je vzájemná vzdálenost od sebe a místo pro parkování několika automobilů. I když s kvalitou dopravní obslužnosti auta nebudou moc potřeba.

Trochu jsem však zápasil se smyčkou u základní školy. Mým záměrem bylo ji zhotovit dvoustopou s předjízdnou stopou, což se nakonec podařilo, ale nebyla to snadná cesta. Vzhledem k tomu, že aktivní nástupiště s cestujícími má nějakou standardní délku, kterou prakticky nemohu porušit a ani se na ni výhybkou napojit, musel jsem příjezdovou stopu prodloužit. Tu jsem prodloužil jen odhadem a naštěstí více, než bylo nutné. Rozdvojení stopy pomocí výhybky bylo provedeno blíže zastávce, než jsem sám čekal. Větší obavy však panovaly v prostorech opuštění smyčky a následného zajíždění do zastávkového zálivu. Zde na velmi krátkém úseku musím propojit sjížděcí stopu ze smyčky s průběžnou na hlavní ulici a zároveň rozdvojit pro zajíždění do zálivu a při manipulační jízdě s vynecháním zastávky. Výhybky na neviditelných stopách jsou tedy od sebe vzdáleny zhruba 3 metry, ale z pohledu trolejových stop půjde jen o sjížděcí výhybku ze smyčky. Nová trolejbusová smyčka u základní školy byla ihned podrobena kapacitním zkouškám, ze kterých vyšlo najevo, že je schopna odstavit až 6 kloubových trolejbusů.

Tímto by byla hotova první strana, která je od druhé oddělena čtyřproudovou komunikací. Začal jsem ještě dnes drobné počáteční práce na druhé straně nového sídliště a alespoň schematicky navrhnul pravděpodobné vedení trolejbusové tratě. Pokud to bude možné, v následujících etapách bych toto sídliště dokončil do podobné formy jako první část.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama