23. 4. 2017

8. listopadu 2017 v 21:00 | BG |  Vývojové fáze
Včerejší úspěch se dnes sice neopakoval, přesto se mi podařilo to, co jsem dlouho odkládal. Byly částečně propojeny trolejbusové tratě v Lochni v Ryšavě a také jsem ve stejné lokalitě dokončil sídliště, které se táhne v jednom pásu.


Dokončení se především dočkala autobusová smyčka poblíž budoucí botanické zahrady. Sídliště tak dostalo podobu, která je prakticky neopakovatelná a po vzoru skutečného sídliště v Brně-Bystrci okolo ulice Černého bude také patřičně zalesněna. Zpracování autobusové smyčky však nebylo tak jednoduché, jak jsem si představoval. Především jsem musel prodloužit úsek od křižovatky k první zatáčce. Jelikož na zastávkové zálivy potřebuju zhruba 70 metrů, vyšly by mi výjezdový a vjezdový klín do zálivu mimo přímý úsek. Současně s tím by autobus přejížděl skrze záliv a nástupní ostrůvek.

I když se bráním tomu, aby měla mapa co nejméně objektů, zřejmě budu muset jejich počet navýšit, protože mi chybí základní občanská vybavenost sídliště. Prozatím se skládají pouze z panelových domů a pokud jsem si vzpomněl, doplnil jsem hlavně obchody s potravinami, supermarkety a obchodní centra. Jelikož mám typ obchodního centra pouze jedno, snažím se je moc nevyužívat, aby se moc neokoukaly.

Výraznou změnou prošla i oblast u trolejbusové vozovny. Již dopředu jsem uvažoval o tom, že trolejbus z centra Ryšavy se bude u vozovny obracet, a proto jsem kromě plné trolejbusové křižovatky typu "T" naprojektoval i dvoustopou smyčku a sousedící vjezd do vozovny. Hranice samozřejmě zatím nemám vytýčeny, ale pokud by bylo nutné vozovnu rozšířit, lokalizoval jsem ji tak, aby rozšíření bylo s co nejmenším zásahem do okolí. Navýšení počtu stop ke stání trolejbusů by pak mělo být velmi jednoduché. A pokud by nešlo ani to, mohla by další trolejbusová vozovna stát v části Stropnice, kde zatím není vůbec nic. Podle předpokladů mi do uzavření trolejbusové sítě chybí už jen několik málo kilometrů, zrovna ve směru, kde bude rozšíření města obtížnější, takže hranice budu dodržovat mnohem přísněji. Původně se trolejbusová smyčka měla napojovat přímo na hlavní stopu na ulici, ale měl jsem dojem, že by bylo moc výhybek za sebou. Situace tedy bude připomínat obratiště před dukelskou vozovnou v Pardubicích.

Stále častěji taky přemýšlím o jízdních řádech, protože po pojmenování zastávek už bude nutné vytvářet všechny náležitosti. Bude tedy třeba promyslet si postup a v několika etapách pak nastíním postup modelování přepravní poptávky tak, jak jsem jej představil v disertační práci. A v příští etapě bych mohl představit logo dopravního podniku, které se snad stane symbolem kvalitní dopravy v aglomeracích.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama