27. 4. 2017

8. listopadu 2017 v 22:42 | BG |  Vývojové fáze
S ohledem na pracovní povinnosti jsem se dostal do situace, kdy mohu pracovat z domu, proto jsem část ušetřenou cestováním věnoval právě této krátké etapě.


Touto malou vývojovou fází jsem opět prohlížel terén a přemýšlel nad řešením některých dopravních situací. To se týkalo zejména městské části Velhutě v Ryšavě, kde je nutné dokončit sídliště a návaznou trolejbusovou dopravu. Prozatím ještě nejsem rozhodnutý o jejich vedení, ale od předchozích etap mi zde zbylo schématické znázornění dvou větví pro dvě linky. Tuto situaci si zatím ještě promyslím, protože nepůjde o jednoduchý problém.

Za úspěch však považuju dokončení sídliště na rozhraní Kalužan a Velhutí, resp. poblíž cihelny, kde se odpojuje trolejbusová trať od autobusové linky. Sídliště je převážně kopcovité a protože je položeno na více úrovních, dlouho jsem pracoval na vyrovnání jednotlivých "pater" tak, aby je bylo možné propojit pozemními komunikacemi bez větších výškových rozdílů. Čím více však tuto modelovou situaci přenáším do digitální mapy, tím více si uvědomuji, že sídliště není zcela standardní, tedy takové, jaké je k vidění zde v Česku. Důvodem je především to, že kladu důraz na vzájemné propojení a na větší absenci parkovacích míst. Každý blok domů bude jistě nějaké parkoviště obsahovat, nicméně vzhledem k progresivní dopravní obslužnosti budou obyvatelé využívat auta minimálně. V některých lokalitách tedy nevidím problém v tom, aby se zároveň proměnily na obytnou zónu, kde mají automobilisté sníženou rychlost. Toto ale bude předmětem detailního zpracování, v těchto fázích až na výjimky probíhá spíše hrubá stavba a dokončení infrastruktury.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama