28. 4. 2017

9. listopadu 2017 v 18:43 | BG |  Vývojové fáze
Druhým dnem pokračuju v malém bloku vývojových fází, kde stále pracuju v Ryšavě na budování města. Je zřejmé, že se nezastavím na jednom místě, ale nápady přicházejí prakticky v náhodném sledu, proto to přeskakování. Dnes jsem se věnoval rozšíření sítě z Velhutí do hlavní části Ryšavy.


Po dlouhém odkládání jsem se na základě poměrně zásadního impulsu pustil do propojování trolejbusových úseků z Velhutí, z městského nádraží a z centra Ryšavy. Tím impulsem byla nedávná stavba křižovatky, na jejichž pramenech jsem postavil čtyři stanoviště zastávky u trolejbusové vozovny. I když tento počin považuju za nešťastný, není již prostor se ohlížet zpět a v rozumých mezích jej dokončím. Z této zkušenosti ovšem vyplynulo, že nová křižovatka již bude bez zastávek. Sestavil jsem proto tratě tak, aby vzdálenosti zastávek na jednotlivých tratích byly rovnoměrné a nezasahovaly do prostoru křižovatky. Díky tomu se totiž křižovatka neúměrně prodlužuje, což je vidět na příkladu zastávky Klečany, Obchodní centrum, kde jsou stanoviště vzdálena i 200 metrů. Tímto krokem se rapidně změnila situace tak, že přibylo nové sídliště a nová zalesněná plocha, která obepíná železniční trať do Velhutí. Stále tady však byla nutnost propojit trolejbusovou trať s centrem na nejvyšším bodě v Ryšavě. Zvažoval jsem dvě možnosti: buď se propojovací úsek bude plynule zvedat a nadjede čtyřproudovou silnici, která se pak spojí s první křižovatkou, nebo ji naopak podjede. Zvítězila druhá možnost, i když zpětně považuji toto řešení za méně vhodnější. Obě silnice totiž jdou proti tomu, jak by měly za normálních okolností vést. Důvodem druhé volby je však pokračování výškové úrovně ze sídliště nad městským nádražím. V dalších fázích bych měl toto propojení dokončit a také instalovat nové zastávky, které budou prozatím bez názvu.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama