29. 4. 2017

9. listopadu 2017 v 19:07 | BG |  Vývojové fáze
Nenadálý přísun nápadů, který se odehrál ve včerejší etapě, se objevil i dnes a patřičně jsem toho využil. I v této vývojové fázi jsem pokračoval ve výstavbě sídliště a trolejbusové trati v Ryšavě na rozhraní městských částí Ryšava a Velhutě.


Hranice zalesněné oblasti jsem si vyznačil už včera, takže jsem měl jasně definováno, kde nové sídliště bude umístěno a rovněž jsem získal představu i o jeho velikosti. Jeho součástí pak bylo i dokončení sídliště od velhuťské polikliniky až k nádraží ve stejné části. S ohledem na právě rýsovanou digitální mapu bych však měl uvažovat o jiné koncepci podoby sídliště. Zatím jej totiž provádím tak, že pomocí neznačených ulic vytvářím jednotlivé spojnice s ostatními bloky. Ve skutečnosti jsou však sídlištní bloky větší, i když mají více asfaltové plochy. Jenže reálná výstavba počítá s automobilismem na střední úrovni. Pokud by bylo nutné vyhovět všem, měla by sídliště mnohem větší plochu právě díky statické dopravě. Můj záměr je takový, že nová sídliště v dalším městě budou mít bloky mnohem větší. A vycházet bych chtěl právě ze vzoru odkoukaného z pražských Stodůlek.

Během tvorby onoho sídliště, které se již stalo rutinní záležitostí, jsem přemýšlel i nad novým linkovým vedením trolejbusů. Jen orientačně jsem nakreslil plánek sítě, z něhož vzešlo 8 linek. Nemůžu tento počet považovat za konečný a už vůbec netuším, zda se jedná o správnou variantu. Chtěl bych totiž na organizaci trolejbusové dopravy použít již existujících optimalizačních metod prof. Jana Černého, který mě inspiroval ke vzniku vlastního metodického postupu tvorby organizace dopravní obslužnosti v aglomeracích. Jak jsem se už dříve zmínil, jde o univerzální postup, který je možné aplikovat na oblast prakticky jakékoliv velikosti. I když je na nějaké optimalizační postupy ještě brzy, protože trolejbusová síť není zatím dokončená, chtěl jsem získat představu o rozsahu provozu. Mimoto se v tomto prvním návrhu objevila možnost změnit organizaci trolejbusů v okolí velhuťského nádraží. Původně jsem zamýšlel vést dvě trolejbusové linky v souběhu proti obratu smyčky, které by se rozdělily na připravovaném sídlišti. Obě linky by měly cca 95 % stejnou trasu a lišily by se koncové 3 zastávky. Napadlo mě však prodloužit trolejbusovou linku přijíždějící k nádraží od mimoúrovňové křižovatky přes smyčku skrze celé sídliště, které původně mělo být přístupné pouze z jedné strany. Tím bych místo tří linek použil pouze dvě. Rozdíl pak bude jen v poloze druhé smyčky, jinak se situace prakticky nezmění a navíc se zlepší dopravní obslužnost celé lokality. Jenže ono mi to nedá a budu o právě vyřčené myšlence přemýšlet i další dny. Proto nemá smysl její realizaci oddalovat a při nejbližší příležitosti se pustím do přestavby klíčové křižovatky.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama