30. 4. 2017

13. listopadu 2017 v 20:29 | BG |  Vývojové fáze
Čtvrtý den nepřetržitého maratonu znamenal pro Ryšavu tak trochu obrat na některých územích města. V té hlavní části jsem se držel přímo v Ryšavě, další proběhla ve Velhutích.


Při budování tramvajové tratě k městskému nádraží od hlavního nádraží jsem si přesně nebyl jistý, jak zhotovím terén okolo ní, jelikož se trať i silnice nacházejí ve sklonu. Mé dosavadní zkušenosti jsou k posouzení v předčasně ukončených Bronislavicích, resp. v jejich posledních dnech před ukončením. Přitom to chtělo nechat nápady uzrát a především nic neuspěchat. Úroveň nivelety sídliště okolo této komunikace jsem tedy postupně zvyšoval, až jsem došel ke kaskádovitému terénu. Obytnou oblast s panelovými domy jsem dovedl až k mezilehlé tramvajové zastávce, která je jako jediná ve stoupání tratě. Pokud bych toto sídliště sem neprodloužil, musel bych zastávku nejspíše zrušit, protože by byla zbytečná.

Během práce na tomto území jsem však zjistil, že polské tramvajové koleje jsou sice pro náhled na celkové okolí "lehčí", ale dělají problémy při tvarování terénu. Vrátil jsem se proto k původním kolejím. Není ovšem vyloučeno, že tramvaje po skončení prací na terénu vrátím zpět, aby se po nich dalo bez jakéhokoliv kousání jezdit.

Dalším počinem bylo zalesnění volných ploch na území městské části Ryšava-Velhutě. Je dost překvapující, jak moc se vždy terén promění, když projde takovouto úpravou. Les tedy prakticky lemuje železniční trať od od městského nádraží do Velhutí. Terén okolo ní je prakticky hotov, sídliště jsou postavena a další infraskturu dodám později. Není tedy důvod odkládat výsadbu lesa. V tomto případě jsem to ovšem nevydržel a udělal úpravy ještě dřív, než jsem stačil postavit železniční trakci. V budoucnu to totiž bude vypadat tak, že se les i terén nad tunelem díky technologii stavby trolejového vedení změní.

Po této etapě jsem se trochu zaobíral nad budoucností celé mapy. V úvodu ze září 2016 jsem se zařekl, nový dopravní systém vznikne na maximálně 500 panelech, což při rozloze zhruba 0,5 km čtverečních na jeden panel činí celkovou rozlohu asi 250 km čtverečních. Najednou se totiž ukázalo, že je to málo. I kdybych mapu rozdělil do poměru 20 x 25 panelů a postavím Bronislavice jako jádro aglomerace, budu najednou mít problém umístit další města. Podle současné expanze v Ryšavě se nejspíše dostanu nad tento limit a dostanu se do technických potíží. Další možností je zpracovat jen část ze zamýšleného plánu. Chtěl bych totiž na vybraných místech mít jakési pauzy v celistvosti terénu a aglomeraci jakožto souvislý terén bude tvořit zbytek měst.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama