11. 6. 2017

15. ledna 2018 v 21:06 | BG |  Vývojové fáze
Dnes to sice ještě pořád nebylo ono, ale i přesto můžu dnešek považovat za úspěch. Nové sídliště za zábělickým nádražím se dočkalo rozšíření a konkrétních obrysů a také jsem řešil problém s autobusovou linkou.


Půjdeme na to však popořádku. Nové sídliště za zábělickým nádražím má zatím jako svou jedinou dominantu nákupní centrum. Toto centrum je situováno na začátku sídliště poblíž sjezdu na dálnici. Trolejbusová doprava je v této lokalitě zařízena tak, že do ní bude technicky možný přístup jak od zábělického nádraží, tak od Bohdalína. Bude však záležet na přepravních proudech, zda sem budou jezdit linky z obou vyjmenovaných směrů. Trolejbusy tedy budou nákupní centrum projíždět jako svou nácestnou zastávku a končit budou téměř v nitru sídliště. U nákupního centra jsem postavil autobusovou smyčku, kde se bude obracet jedna autobusová linka, která bude pokrývat druhý směr od Bohdalína. Musím přiznat, že jsem se od minulých dob poučil a nová sídliště nebudou tak přeplácaná ulicemi. Znamená to, že nově postavená sídliště budou v otázce ulic trochu řidší, což bylo způsobeno i absencí názvů, nicméně o to více obyvatel může sídliště pojmout.

Jistý pokrok nastal i u železniční trati mezi Zábělicemi a hlavním nádražím. Trochu jsem zaexperimentoval a dvoukolejnou trať jsem usadil do zářezu mezi hustě osázené lesy. Efekt je velice pěkný a ještě hezčí bude, až se dostanu k elektrifikaci a zabezpečovacímu zařízení. Protože v zabezpečovacím zařízení nejsem expert, bude první na řadě právě ta elektrifikace, které jsem v minulých etapách položil základní kameny v podobě portálových stožárů a cedulí pro výměnu trolejí.

Nevědomky jsem se v autobusovém subsystému dostal do velmi zvláštní situace. Protože jsem autobusovou síť neřídil a nereguloval tak přísně jako trolejbusovou trakci, může se v analýze stát to, že budoucí autobusová linka, která bude končit u nákupního centra, bude mít dost neobvyklou trasu. Trasa autobusu od zábělického nádraží do zatím neexistující čtvrti je zřejmá už jen proto, že jsem do ní autobus cíleně naplánoval. Ovšem s vedením další autobusové linky, případně též linky, pokud bude výhodnější mít linku jednu místo dvou, se to má podle současného stavu tak, že pojede část trasy pod trolejemi téměř až k poliklinice a dále po vytýčené trase pod železniční tratí k Bohdalínu. V podstatě cílem bylo omezit souběhy na minimum. Tady ovšem zafungovala moje lenost, že jsem nedostatečně naplánoval okolní infrastrukturu a nemyslel na autobusy. Pokud si s problémem do příští etapy neporadím, bude tedy platit navržený plán.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama