16. 7. 2017

18. ledna 2018 v 19:14 | BG |  Vývojové fáze
Po celou dnešní etapu jsem pracoval na tramvajové vozovně, ale moje myšlenky se točily okolo mnoha jiných věcí.


Jak jsem zmínil v předchozí etapě, první tramvajová vozovna, kterou na území aglomerace postavím, vychází z projektu, který se od dnešního dne bude během 5 let realizovat. Jelikož jde o pracovní záležitost, nebudu uvádět žádné jiné podrobnosti. Pouze jsem si, ještě s ohledem na svou původní tvorbu v Bronislavicích, ujasnil, jak by měla vozovna vypadat.

Tramvajový vjezd bude kvůli omezenému počtu součástí mimo vjezd pro silniční vozidla. Jelikož nemám k dispozici klasickou bránu pro dva jízdní pruhy, musel jsem vjezdy rozdělit. Znovu však zrekapituluju, co nová vozovna bude obsahovat. Je to především zastřešené a uzavřené stání pro celkem 54 tramvajových souprav. Tento počet vychází z počtu referenčních vozidel, což je podle normy tramvaj ČKD Tatra KT8D5. Jelikož však plánuju používat i jiné typy tramvají, bude se tento počet trochu lišit. Zopakuju, že tento počet vyšel na základě dedukce o vytíženosti dvou tramvajových linek, které v Ryšavě jezdí. V této trojdílné budově bude probíhat základní údržba tramvají. Pro jejich vnější čištění slouží dvě myčky, do nichž je možné se dostat již při vjezdu. Tramvaje budou dále využívat menší odstavnou plochu, např. pro poruchy nebo nehody. Jelikož tato vozovna nebude obsahovat zařízení pro větší opravy, bude nutné poškozené vozidlo převézt do nejbližších dílen, které budou zřejmě v Bronislavicích. Původně měla tato odstavná plocha mít 7 kolejí, ale nakonec jsem nechal původní čtyři. A nakonec to budou správní budovy a sklady. Toto základní zařízení by měla obsahovat každá další vozovna, ať už tramvajová nebo trolejbusová.

Jelikož se po ploše objektu budou pohybovat i silniční vozidla, tedy manipulační technika i osobní vozy, budou po obvodu vozovny vytvořeny pozemní komunikace. Uličky prošly během této etapy několika variantami, až jsem našel tu nejlepší. Chtěl jsem dosáhnout toho, aby silnice křižovaly tramvajové koleje co nejméně. Z fotografií je zřejmé, že kolizi není možné vyhnout se úplně. Mrzí mě však, že jsem vjezdovou i výjezdovou harfu z vozoven podcenil, resp. podcenil jsem velikost prostoru, jaký zabírají. Držel jsem se hlavně šablony pro oblouky, nejmenší oblouk může mít poloměr 20 metrů. Bohužel z prostorových důvodů má jedna kolej poloměr menší, naštěstí je však jediná. V dalších projektech bych tedy měl začít od harfy.

Celá vozovna bude obsahovat celkem dvě smyčky. První bude vedena okolo myček a bude sloužit jen pro okamžitý obrat, druhou smyčku tvoří kolej, po níž je možné tramvají celou vozovnu objet. A je rovněž přístupná i z vjezdových vrat. Vozovna také obsahuje místo, díky němuž je možné tramvaj otočit do protisměru. Ihned za vjezdem se nachází obratový trojúhelník. V příští vývojové fázi očekávám, že celou vozovnu dokončím a budu instalovat výhybky.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama