19. 8. 2017

29. ledna 2018 v 20:55 | BG |  Vývojové fáze
Nazrál čas, abych se zase pustil do stavby zbývajících trolejbusových tratí, které mi do úplného zacelení sítě chybí. Rozhodne se také o trasování autobusové linky okolo hřbitova v Ryšavě.


Ve stavbě města jsem si dal poměrně velkou pauzu. V několika posledních etapách, o kterých nemělo smysl psát, jsem prováděl měření mezizastávkových úseků. Ty samozřejmě slouží k tomu, abych dal dohromady tabulku chronometráží společně s dobou jízdy mezi jednotlivými stanovišti. Na jejich základě pak budou zpracovány jízdní řády. Uvědomil jsem si však, že nejdříve je nutné mít odpovídající vozidla. Vzhledem k tomu, že se trolejbusy a autobusy nechovají reálně, není možné měřit jízdní doby. Mohu se však pokusit nasimulovat rychlosti vozidel v jednotlivých případech, tedy ve stoupání, klesání, do zatáček, na křižovatkách i jízdě po rovném úseku. Předpokládám, že oproti reálnému řízení, tak jak jsem na něj zvyklý z Baldových tramvají profesionální úrovně, to zase tak velký rozdíl nebude. I když je obecně známo, že jízdní řády MHD mohou být v některých případech značně nestabilní.

Řekl jsem si, že abych mohl dokončit město co nejdříve, zhotovím každou etapu alespoň jeden sídlištní blok. Bude to tak lepší, protože nebudu omezovaný jen prací na vyrovnávání paneláků a tvorbě ulic. Čím dříve totiž zhotovím ulice, tím dříve bude digitální mapa města hotová, tím dříve pojmenuju ulice se zastávkami a tím dříve budou hotové i jízdní řády. Jak už jsem ale poznamenal, jízdní řády nezávisejí jen na mapě. Jak jsem řekl, tak jsem i udělal. Zaměřil jsem se na oblast Bohdalína, kudy po hlavních ulicích jezdí trolejbusy a autobusy. Místo jednoho bloku jsem vytvořil dva, a sice podél trolejbusové tratě z Bohdalína do centra Ryšavy, druhý blok byl součástí sídliště okolo autobusové linky opět do Bohdalína, avšak okolo hřbitova.

Uvažoval jsem i nad variantami vedení této autobusové linky. Jelikož chci souběhy trakcí omezit na minimum, budu se snažit linku vést i jinam než na zábělické nádraží. To se však neobešlo bez úpravy křižovatky u zastávky s pracovním číslem 8. Práce to nebyla jinak náročná, prakticky šlo jen o doplnění směrů. Horší situace by nastala, pokud bych měl již postaveno trolejové vedení a měl bych vytvořit trolejbusovou křižovatku, ať už by šlo o jakýkoliv tvar.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama