21. 5. 2017

3. ledna 2018 v 22:58 | BG |  Vývojové fáze
Poprvé po dlouhé době jsem cítil, že mapou jen tak bloudím a nenapadlo mě nic, co bych mohl rozvinout. Ale povedlo se mi zpracovat logo DPBA.


I když jsem měl koncepci pro další město nachystanou, neměl jsem odvahu se do něj pouštět, protože mi chyběla inspirace a nechtěl jsem Bronislavice odfláknout nějakým tuctovým řešením. Přemýšlel jsem vlastně o spoustě věcech, ale neměl jsem náladu je více rozvíjet. Zpětně si říkám, že jsem přece jen mohl alespoň načnout sídliště v Drahoměřicích nebo do detailu vypilovat některé objekty, jako je tramvajová a trolejbusová zastávka u lékařské fakulty nebo přednádražní prostory městského nádraží. Stačil jsem zkompletovat alespoň celé sídliště ve Velhutích. Trasa trolejbusu byla dokončena již včera a dnes jsem jen doplnil zbývající ulice a panelové domy.

Armatury trakčního vedení trolejbusových tratí jsou již podle kamaráda ve výrobě, a proto se nechci do elektrifikace zatím pouštět. Dá se říci, že dohromady mám elektrifikováno asi 6 km tratí v Klečanech. Je to sice nízké číslo, ale celá trať byla poměrně náročná a stála mě spoustu úsilí. S novými armaturami chci pokračovat v Ryšavě a postupně budu rušit starou síť v Klečanech. Pokud inspiraci nebudu mít ani příští blok vývojových fází, pustím se alespoň do elektrifikace železničních tratí. U nich je kvalita zaručena a navíc alespoň zkompletuju hlavní nádraží v Ryšavě.

Ale abych nebyl stále negativní, jedna věc se přece jen podařila. Od jisté doby se bráním většímu počtu objektů v mapě, ale v tomto případě nebylo vyhnutí. Začal jsem totiž nahrazovat rovné úseky krátkých kolejí delšími. Až po velmi dlouhé době jsem totiž pochopil, že je sice fajn používat menší počet objektů, ale je to také na úkor zobrazování a náročnosti celé mapy. Baldovy tramvajové koleje o délce 1 metru jsem používal konstatně pro všechy tratě, ale pro rovnější úseky tyto nebyly příliš vhodné, což mělo za následek neustálé zamrzávání mapy. Nepomohly ani polské koleje, které jsem po krátkém odzkoušení také odstranil. Musím uznat, že výměna rovných úseků tramvajových tratí mělo na mapu dost pozitivní vliv. Náročnost přiměřeně dlouhých úseků byla snížena 16krát a tím pádem se zmenšila i velikost mapy. Po připojení kolejnic k zastávkám však toto nepůsobí moc hezkým dojmem, ale toto je malý detail, který se dá přežít. Znepokojuje mě však změna rozchodu. Z přiložené fotografie je evidentní, že rozchod totožných kolejí je odlišný. Nezbývá mi tedy než hledat nové a zatím se spokojit s tímto.


Nedávno jsem zmiňoval logo, které by mělo reprezentovat budoucí dopravní podnik. Logo je hotovo a již po úpravách. Logo se skládá z těchto symbolů:
- dvě modré vlnky, které symbolizují přímořskou oblast
- červený kruh jako symbol pohybu
- název dopravního podniku ve zkratce nebo v rozepsané podobě.

Logo jsem uveřejnil ve dvou variantách, a sice na bílém a na černém podkladu, a také v barevné a černobílé podobě. V poslední době je zvykem vydávat manuál grafické podoby loga a jeho použití v různých situacích. DPBA bude mít také svůj korporátní design, písmo a vzhled různých písemností a podobně, ale ty budou vycházet průběžně. Jelikož nepůjde o skutečnou záležitost, nebude tak propracovaný, jako obyčejně bývá.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama