23. 7. 2017

22. ledna 2018 v 21:42 | BG |  Vývojové fáze
Kolejiště první tramvajové vozovny je téměř dokončeno, zbývá mi už jen pár detailů, aby sem tramvaje mohly bez složitějších procesů přijet a měly kde spát.


V minulé etapě jsem dokončil příjezdovou, možná lépe řečeno rozřazovací, harfu k jednotlivým stáním. Dnes mě čekala harfa odjezdová, čili slučovací. Tu jsem koncipoval podobným způsobem jako tu příjezdovou. K ní pak bude vedena objízdná kolej, která bude zaústěna do centrální koleje.

Mám k dispozici také vrata k tomuto druhu vozovny. Fungují na principu výhybky tak, že se do vrat vjíždí jako do sjížděcí výhybky. Nutností je tedy přidání slepé neviditelné koleje, aby bylo možné vrata osadit. Jelikož jsem kompletoval vozovnu poprvé, dělalo mi zpočátku trochu potíže přijít na způsob otevírání vrat, ale na pískovišti jsem si vše vyzkoušel. Jak už jsem dříve v jedné z předchozích etap poznamenal, může vozovna spravovat až 54 tramvajových souprav maximální délky 31 metrů. Referenčním vozidlem je tramvaj ČKD Tatra KT8D5, která svou délkou odpovídá soupravě dvou tramvají T3 nebo T6A5. Při skladbě souprav z jiných vozidel, např KT4 a T6A5 se kapacita samozřejmě snižuje. Na pískovišti jsem však objevil jeden nepříjemný fakt. Výhybku je možné přestavět nejméně 10 metrů před vozidlem. Vzhledem k principu vrat vozovny to znamená, že aby bylo možné vrata vozovny zavřít, je nutné mít před výjezdovými a za vjezdovými vraty minimálně 10 metrů prostoru, čímž se pro plnou funkčnost vrat snižuje disponibilní délka dohromady o 20 metrů. Nabízí se dvě řešení této situace. Buď snížím disponibilní délku každé koleje v budově vozovny, nebo nebudu zavírat vrata. Jenže nepředpokládám, že budu moci v Trainzu provozovat více než 50 tramvajových souprav. A to jsou jen tramvaje, vynechávám ostatní vozidla a soupravy. Při zaplnění vozovny tedy nebudu vrata zavírat. Vrata je nutno stejně jako výhybky očíslovat, proto jsem musel přijít s dalším vzorem číslování. Tramvajové výhybky, včetně vrat, mají tedy trojí číslování - vrata, výhybky v areálu vozovny a sjížděcí a rozjížděcí výhybky.

Každé stání uvnitř vozovny by mělo mít své číslo, aby bylo možné pomocí zvláštního zařízení vlakovou cestu od vjezdu do vozovny přes myčku až ke svému stání. Budovy již z výroby obsahují čísla stání 1 - 6, ale pro mou potřebu a opakování budov je to malý rozsah. Naštěstí štítky s čísly jsou podobné velikosti jako světelné bedýnky, které se používají pro zobrazování názvu železniční stanice. První tramvajová vozovna, dopravní závod v Ryšavě, tedy bude mít dohromady 18 stání.

Při zkušebních jízdách jsem přišel na pár nedostatků, které jsem okamžitě opravil. Šlo zejména o spojovací kolej z obou myček ke stáním 7 - 18. Kromě toho jsem si také pohrál s oplocením, budovami a se zobrazením návzu dopravního podniku. Nejde o žádnou eleganci v architektuře, ale pokud budu někdy mít k dispozici lepší a vzhlednější budovy, které by se i s ohledem na rozměry hodily jako sídlo dopravního podniku, určitě je použiju. Jinak vozovna obsahuje kromě kancelářské části i provozní budovy, jako jsou malé dílny nebo sklad. Věřím tomu, že tato vozovna poslouží jako základ tvorby dalších dopravních závodů.

Po dlouhé době odkládání jsem dokončil i velkou trolejbusovou křižovatku v Kalužanech, která se mi po projektové stránce příliš nepovedla. Ta se nachází v blízkosti trolejbusové vozovny a po dokončení celé sítě a orietačního výpočtu množství vozidel se pustím i do kompletace této vozovny.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama