27. 5. 2017

4. ledna 2018 v 19:48 | BG |  Vývojové fáze
Klečany se dnes dočkaly většího zalesnění a také jsem začal řešit rozvody elektrické energie. Trolejbusové trolejové vedení bude v následujícím čase procházet modernizací, proto se po vydání nových součástí zastavuje veškerá elektrifikace tramvajových a trolejbusových tratí.


Protože jsem nechtěl pokoušet osud a riskovat, že zase budu bezmyšlenkovitě bloudit po mapě, podíval jsem se zhruba po půlroce do Klečan. Kromě nějakých drobných úprav, jako např. výměna mostu nad železniční tratí, zde neproběhla žádná velká událost. Na popud některých hráčů Trainzu jsem se sem vrátil z toho důvodu, abych dokončil detaily, které brání užívat město plnými doušky. Chybí toho tady spousta, chodníky, osvětlení, lesy a podobně. Jenže dost věcí je závislých na trolejovém vedení a v této době bych měl očekávat první kusy nových armatur. Z praxe jsem zvyklý, že veřejné osvětlení se přizpůsobuje stožárům trakčního vedení, případě se s ohledem na hustotu inženýrských sítí a výsledky světelného výpočtu provede jistý kompromis. Jen pro informaci - světelný výpočet je dokument, který komplexní návrh optimálního osvětlení terénu. Vstupními daty jsou např. informace o použitých svítidlech nebo intenzita osvětlení. Tady se od reality trochu odchýlím a budu používat a umisťovat lampy veřejného osvětlení tak, aby se jednotlivé světelné kužely překrývaly nebo alespoň dotýkaly. Nezastavěné oblasti se většinou neosvětlují, u zastavěných oblastí je nutno osvětlit pozemní komunikace, chodníky a parkoviště. Vzhledem k tomu, že nové armatury jsou ve výrobním procesu, rozhodl jsem se nepokračovat dále s elektrifikací v Klečanech a tím pádem nebude možné zatím budovat osvětlení na silnicích, kudy trolejbusy jezdí. Na ryzeckém sídlišti jsem tedy dokončil úpravu většiny komunikací a zkoušel jednotlivé lampy, které mám k dispozici. Nutno dodat, že nejlepší je lampy veřejného osvětlení stavět v noci, protože tehdy se aktivují jejich světelné režimy, jak dokládají přiložené fotky.

Nebylo by to však úplné město bez elektřiny. Z tohoto důvodu jsem začal budovat přenosovou soustavu, tedy systém zařízení pro přenos elektrické energie. Zatím tedy jen napětí 400 kV, ale po její trase budou zřizovány rozvodny elektrické energie, které budou dále napájen transformovny a měnírny elektrických drah. Pro toto si však budu muset sehnat ještě další součásti.

Posledním počinem byla kompletace železniční zastávky Klečany předměstí. Moderním trendem je budování parkovišť Park & Ride, tedy zkráceně P+R, a proto jsem ani já na něj nezapomněl. Ostatně jeho prvopočátek byl už u hlavního klečanského nádraží.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama