27. 8. 2017

30. ledna 2018 v 20:39 | BG |  Vývojové fáze
Od poslední etapy jsem přišel na několik nápadů, které by měly obohatit především historické centrum Ryšavy. Jak se snažím virtuální svět vidět více reálnýma očima, tak to je přesně ten typ nápadů, které mi doposud chyběly.


Jak je vidět z předchozích fotografií, historické centrum Ryšavy se rozkládá na dvě části. První část, horní, je větší a její součástí je například chrám sv. Matyáše, gymnázium a jiné velké bloky historických budov. Druhá část, dolní, která je oddělená čtyřproudovou silnicí, je menší, a do ní jsem se vrhnul právě dnes. V historické zástavbě je tak nějak zvykem, že ulice jsou úzké a není zde téměř žádná zeleň. Výjimky samozřejmě potvrzují pravidlo. O něco takového jsem se v dolním centru pokusil i já. Tramvajová trať i přilehlé proudy pro silniční vozidla tvoří tedy osu ulice. Na ní těsně navazují chodníky šířky 4 metry. A na tyto chodníky těsně navazují budovy. Měl jsem štěstí na sérii německých domů, které v sobě mají zabudovanou i kolejnici, takže se blok domů prakticky skládá sám. Téměř rovnoběžně s čtyřproudovou komunikací povede i chodník a od sebe budou odděleny hustým stromořadím, aby do této klidové zóny nepronikal hluk aut.

Co se mi zatím nepodařilo vyřešit, je křižovatka. Dostal jsem se alespoň k tomu, že jsem dokončil vedení trolejbusové tratě do Bohdalína. Teď už nebylo vyhnutí, neboť bylo nutné sestavit i trolejbusové zastávky. To proto, abych věděl, jak velký blok budov budu stavět. V tomto centru bude existovat i možnost parkování, parkovací plochy jsou umístěny zatím demonstrativně, takže možnost změny ploch je poměrně reálná.

Proměnou prošel i most mezi starou Ryšavou a Holenicemi. Tento most převádí tramvajovou, silniční i pěší dopravu, takže o jeho významu není nutné pochybovat. Dlouho jsem ale řešil, jak zakrýt nevhodné plochy. Původní čtyřmetrový chodník byl z prostorových důvodů nahrazen dvoumetrovým, bylo doplněno zábradlí a tramvajovou trať jsem zakryl kamennými kostkami. Aby nedošlo k vjezdu silničních vozidel na tramvajové těleso, ohradil jsem tramvajovou trať betonovými zábranami.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama