4. 6. 2017

10. ledna 2018 v 21:56 | BG |  Vývojové fáze
Mám pocit, že dnešní etapa byla snad ještě horší než ta včerejší, byť jsem snad udělal více práce. Budu aspoň informovat o některých významných detailech.


Tím prvním detailem je železniční trať. V reálném světě se také nestává, že by železniční koleje byly položeny jen tak na trávu. Tato problematika je věnována speciálnímu oboru, tedy železničnímu stavitelství, ale já se zde v tomto případě budu zaobírat jen tím, co je vidět, a to je železniční svršek. Poměrně pěknou představu mi přinesly šedozelené svršky, které mám ve dvojím provedení - svršek na náspu a svršek v zářezu. Ve stejné sadě jsou i mosty. Znepokojilo mě však, že tyto mosty jsou vázány na kolej pevně v určité výšce, což mi dělá problém při přechodech z náspu na most a opačně. Dále mě mrzí, že tyto mosty, zářezy a náspy nejsou provedeny i pro jednokolejnou trať.

Obrázek na čtvrté fotografii vyjadřuje počátek elektrifikace železničních tratí. Tento počátek bude vzhledem k historii stanoven právě v Klečanech, kde jsem nedávno rozšířil železniční trať jen o pár metrů. V posledních chvílích Bronislavic se dalo říct, že v rámci elektrifikace železničních tratí jsem byl na vrcholu svého umění, jen mi chybělo pár podstatných detailů jako např. napájecí body, kabelová propojení a měnírny s trafostanicemi. Klečanské nádraží jsem zatím vybavil několika bránovými stožáry jen pro představu, jak budou troleje vedeny. Zcela jistě budou tyto stožáry nahrazeny příhradovými, protože bude nutné někam ukotvit závaží pro kompenzované řetězovkové vedení. Podle příkladových schémat průběhu trakčního vedení železničních stanic s elektrifikací je pak možné určit, pro jaké délky kotevních úseků je nutné zřizovat kompenzaci na obou jeho stranách.

Na závěr této etapy bych si dovolil ocenit svého partnera, i když jsem se tomu dost vyhýbal. V Ryšavě poblíž centra plánuju vybudovat klidovou oblast, která bude zároveň zahrnovat i park, případně sady. Vzhledem k vášni mého partnera jsem se rozhodl tyto sady pojmenovat právě jeho jménem a tento název se projeví i v přilehlé trolejbusové zastávce.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama