2. 11. 2017

28. února 2018 v 18:46 | BG |  Vývojové fáze
Prázdné prostory se pomalu zaplňují a brzy bude město Ryšava po stránce bydlení hotové. Vzniklo totiž další malé sídliště za řekou a jeden větší celek u tramvajové vozovny.


V městské části Holenice se konečně začaly zaplňovat prázdná místa, která tak dlouho čekala na využití. Bylo však potřeba, aby některé myšlenky a nápady trochu vyzrály. První vlaštovka vyletěla v trase autobusové linky, kdy jsem chtěl konečně uzavřít její trasu. Na novém nezpracovaném úseku vzniknou celkem tři zastávky. Klesání na výšku 0 m nad mořem, tedy v místech, kudy na druhý břeh jezdí trolejbus od trolejbusové vozovny, se však neobešlo bez komplikací. Zjistil jsem, že sklon silnice je příliš vysoký, takže jsem cestu více zaklikatil. To mi taky umožnilo nepatrně rozšířit budoucí lesík. Jak už se stalo zvykem, každou hlavní silnici, a tím víc, když je poblíž zastávka, lemuje nějaká pasáž s obchody a službami. Taktéž i zde na břehu u zastávky vznikne takové malé centrum městské části, které bude zároveň i přestupní zastávkou mezi autobusy a trolejbusy.

Druhý, podstatně větší celek, jsem začal vytvářet na druhé straně ulice od tramvajové vozovny. Tento celek tak plynule navázal na autobusovou linku, která projíždí okolo botanické zahrady. Prostoru jsem zde měl docela dost a podle fotografií jsem jej chtěl i patřičně využít. Aby terén nebyl tak nudný, uprostřed tohoto celku se nachází malá vyvýšenina s několika panelovými domy. Jelikož zde nejsou ještě žádné jiné detaily, vypadá nové sídliště trochu fádně, ale předpokládám, že po umístění ostatních drobností laskavý čtenář změní názor.

Mám však na srdci ještě jednu myšlenku, kterou jsem zatím nerealizoval a popravdě řečeno netuším, jestli bych ji vůbec dokázal přenést na plochu. Jde o kruhové objezdy. Zatím v této aglomeraci není ani jeden a zcela jistě by se našla místa, kam by se kruhový objezd hodil. O jednom místě však uvažuju, a než se pustím do detailů a do trakčního vedení, mám dostatek času o tom přemýšlet. Už jsem dříve zmínil, že z velké křižovatky u trolejbusové vozovny jsem docela nesvůj, protože jsem situaci podcenil. Taky jsem zmínil, že jsem se s nastalou situací smířil, ale nemusí to být tak úplně pravda. Řešením onoho problému je právě kruhový objezd. Na jeho realizaci by nebylo nic zvláštní a snad ani těžkého, byť jsem jej zatím nikdy nestavěl. Mám však strach o umístění stanovišť zastávky, která u vozovny je. Existují případy, kdy jsou stanoviště zastávek umístěny přímo v kruhovém objezdu, napadá mě např. trolejbusová zastávka Bukov, rondel v Ústí nad Labem. Z nového uspořádání křižovatky pak vyplyne i možnost projet křižovatku všemi směry, což bude vyžadovat i čtyři stanoviště zastávky, tedy pro každou mezeru mezi výjezdy jedno stanoviště. Jak už jsem napsal na začátku, některé nápady je nutné nechat uzrát.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama