21. 10. 2017

27. února 2018 v 17:10 | BG |  Vývojové fáze
Při zpracovávání některých detailů jsem si až později uvědomil, že se nedržím norem tak, aby situace vypadala skutečně reálně. Řeč je především o vodorovném značení pozemních komunikací.


Chtěl jsem si dát malou pauzu v tvorbě sídlišť, ale napadlo mě, že bych mohl dokončit sídliště u konečné zastávky tramvajové tratě v Bohdalíně. Vlastně nešlo jen o konečnou, ale o celý severní pás zástavby, který doposud chyběl. Protože teď silniční síť na sídlištích projektuju trochu jinak a řidčeji, naskytla se mi možnost propojit sběrné komunikace v místě hřbitova. Na něj, vzhledem k nadcházejícímu svátku Všech svatých, přijde také brzy řada. Sídliště u konečné zastávky tedy vypadá tak, že se skládá především z jedenáctipatrových paneláků a okolí tramvajové smyčky připomíná spíše klidovou zónu, bude zde menší park. V těsné blízkosti je ještě supermarket s parkovištěm a poliklinika. Zatím tedy není známo, jak se zastávka na obratišti bude jmenovat, ale stále čekám na dokončení celého města, abych mohl všechny zastávky pojmenovat a poté sestavit linkové vedení, na které tolik čekám. I když se to podle obrázků nezdá, měla by být tramvajová zastávka v přijatelné docházkové vzdálenosti, protože právě v těchto místech žádný jiný druh dopravy působit nebude.

Uvedená lokalita však nebyla jediná, která se dočkala svého zpracování. Jistou návrhovou proměnu prodělaly i plochy okolo železniční stanice Ryšava-Zábělice a tramvajové trati do centra. Přenosová soustava elektrické energie, na kterou jsem bohužel v záchvatu rozvoje města zapomněl, byla rozšířena o významné úseky na jih města. Z malé rozvodny vedou na jih dvě řady, které se pak na vhodném místě oddělí. Chtěl jsem totiž určit oblast lesa, který by tvořil hranici celé zástavby a zároveň by z jedné strany obepínal tramvajovou trať k dolní křižovatce. Rozhodl jsem se také okolo ní vytvořit menší sídliště a jedna část zástavby by byla tvořena obchodním centrem, na které je běžný člověk v podobné lokalitě zvyklý.

V poslední části etapy jsem si dal práci s vodorovným značením pozemních komunikací. Jelikož nejsem jejich projektant, můžu vycházet jen z toho, co vidím reálně a i tak se může stát, že ne každá reálná situace je ta správná. Může tedy dojít k mylnému výběru referenčních ploch. Již dříve jsem si speciálně pro křižovatky vytvořil asfaltový pruh. Vyložení problému je jednoduché. Prozatím nevím, v jakých případech mám použít v křižovatkách oddělovací přerušovanou čáru, či jak přesně mám koncipovat značení na křižovatkách. Stejný problém se mi objevil i na čtyřproudových komunikacích, na nichž jsem navrhnul přechod. Norma praví, že v takovém případě je nutné, aby uprostřed přechodu přes čtyřproudovou komunikaci byl ostrůvek alespoň 1 metr široký. Protože však není možné jednoduše protisměrné pruhy rozdělit, bylo by na některých místech vhodnější použít podchod nebo nadchod. Přesně ten nadchod, jehož projekt jsem doposud nedokončil, přitom jsem od jeho uzavření poměrně blízko. Potěšilo mě však, že jsem se více zdokonalil ve značení v oblasti autobusových a trolejbusových zastávek.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama