30. 9. 2017

20. února 2018 v 15:29 | BG |  Vývojové fáze
Sídliště u hlavního nádraží v okolí policejní stanice je téměř hotovo, ale na řadě brzy bude jeho druhá část. Drobná změna nastala také na trolejbusové trati na vyhlídku.


Zástavba panelových domů, které lemují tramvajovou trať do horního centra s převážně administrativními budovami, je tedy téměř dokončena, chybí samozřejmě chodníky, parkoviště, veřejné osvětlení a další detaily. Těmi se však budu zabývat, až získám kompletní sadu nových armatur pro výstavbu trolejového vedení tramvajových a trolejbusových tratí. Protože se mi docela líbila myšlenka příčného stání podél jednotlivých méně vytížených komunikací na sídlišti, koncipoval jsem tyto křivky tak, aby bylo možné vybrat si z několika umístění takové parkovací plochy. Došlo konečně také na výměnu stanoviště u druhé trolejbusové křižovatky v místě, kam trolejbus sjíždí pod železniční most. Uvědomil jsem si, že stanoviště této zastávky je umístěno na špatné straně. Stále však platí, že z prostorových důvodů takové zastávky už tvořit nebudu, přičemž výjimku budou tvořit jen tramvajové tratě a i u těch bude toto provedení zastávek ojedinělé. Dalším důvodem je hlavně to, že cestující bude na křižovatkové zastávce zmatený a bude komplikovaně hledat stanoviště, odkud mu jeho spoj odjíždí. Prostorové důvody jsou zřejmé. Na křižovatkové zastávce se vozidlo po opuštění zastávkového zálivu musí zařadit v dostatečné vzdálenosti do správného jízdního pruhu, což značně zvyšuje atrakční obvod zastávky. Rozptýlením stanovišť dál od těžiště zastávek tak vzniká zkreslení docházkové vzdálenosti, reálně se tedy běžně stává, že jedno stanoviště může být od startovního místa vzdáleno 350 metrů a druhé stanoviště 450 metrů. V závislosti na stanovených limitech a propočítaných docházkových dob se tak celá zastávka může ocitnout na hranici využitelnosti. V oblasti dopravního plánování této problematice bude věnována speciální část.

Jak jsem již zmínil v úvodu, malá změna proběhla na konečné zastávce u vyhlídky v Ryšavě. Nedávno jsem zde prodloužil trolejbusovou trať, kterou budou trolejbusy využívat jen občas. Změnil jsem polohu koncového obratiště, tedy že se trolejbusy nebudou obracet okolo parkoviště, ale budou mít vlastní vyhrazený prostor. Důvodem této změny bylo především to, že oblouk okolo rohů parkoviště by musel být větší, než jsem původně plánoval a tímto řešením bych spotřeboval více prostoru, než jsem zamýšlel. Naskytla se tedy šance postavit obratiště až za parkoviště. V takovém případě není omezován prostor od parkoviště až na hranu vyhlídky.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama